• Moppis

Någon med erfaranhet av fotvårtor? BILD!!

Min son har fått en fotvårta som vi behandlar med Vårtfri, vi har hunnit med 6 behandlingar nu. Huden runt vårtan släpper och när jag klipper bort den så blir det ju nästan rått kött undertill. Idag såg jag som vita trådar i vårtan när jag skrapade på den och sonen har jätteont när jag tar på medlet. Ska det se ut såhär?

Det vita på bilden är själva vårtans centrum och sen har jag rensat och klippt bort lös hud

• Svar på tråden Någon med erfaranhet av fotvårtor? BILD!!
  • jimpan73

Vårtplåster är oxå kanon

• Moppis

Medlet som fryser gör tydligen jätteont och vårtplåster är han för liten för enligt Apoteket.

Jag undrade mest om det är dags att gå till vårdcentralen eller om det är på rätt väg. 

• jimpan73

När vårtan dör ramlar den bort o då blir det som ett hål !!!!

• Olga

När jag var yngre hade jag problem med vårtor. Eftersom vanlig behandling inte funkade föreslog en läkare att vi skulle pröva att lägga på en ganska tunn skiva potatis på vårtan. Så vi plåstrade dit potatis varje kväll innan Jag sombade och efter en vecka kunde mamma dra ut vårtan, med roten och allt. Funkade även flera gånger.

• Busungar0609

Frys tycker inte jag känns så mkt själv! Men det där m potatis kan ju va värt ett försök

• principessan

Hur gammal är pojken? Jag hade vårtor i flera år som liten. De försvann när jag började äts vitaminer. Vårtor är ju ett virus. Ett sätt för kroppen att visa att allt inte står rätt till. Vad jag fattat det.

• Moppis

Olga: Det låter verkligen äckligt att den har en rot inne i foten på honom!!

Kan vara värt ett försök kanske!!

Svar på tråden Någon med erfaranhet av fotvårtor? BILD!!