• Anonym (hmm)

Hur länge brukar paket ligga kvar vid utlämningsställena?

Jag beställde en sak i onsdags som kom till min utlämningsplats i torsdags och då fick jag ett sms om det. Men tyvärr visade det sig att jag inte kommer kunna hämta paketet förrän tidigast på fredag.

Hur som helst så kom det en påminnelse idag om att jag har ett paket att hämta ut! Det har ju bara gått 2 dagar!! Brukar de skicka tillbaks paket så snabbt? Eller hur länge kan paketen ligga kvar på utlämningsställena?

• Svar på tråden Hur länge brukar paket ligga kvar vid utlämningsställena?
  • Anonym (hmm)

Ok vad bra
    Nej, det stod ingenting sånt, bara var paketet fanns och nåt nummer man ska uppge.
    Men jag får väl gå dit och prata med dem imorgon och höra om de kan hålla kvar det tills jag kan hämta ut det...

• Anonym (postis)

Paket ligger som regel kvar i 14 dagar, sms-avisering skickas ut första dagen och påminnelsen skickas ut två dagar senare. Det är alltså helt i sin ordning att du redan fått en påminnelse, paketet är kvar i 14 dagar från att du fick det första sms:et.

Du kan inte be att postombudet håller kvar paketet längre, om du vill att det ska ligga kvar längre än 14 dagar måste du kontakta företaget som skickat paketet till dig, och be att de förlänger tiden. 

Svar på tråden Hur länge brukar paket ligga kvar vid utlämningsställena?