• Vouge2

Fem missfall sedan hopplöshetens ingenting. Finns det Hopp??

Jag är idag snart 36 år och min sambo och jag har snart försökt att bli gravida helt utan framgång i snart två år. Jag fick mitt första missfall när jag var 20.
    Under ett ultraljud i 21:a veckan så upptäckte man att fostret dött ca två veckor tidigare och fick födas fram. Fick då även skrapas då moderkakan ej kom ut. Några dagar efter fick jag även en lindrig infektion som behandlades med antibiotika.
    Mellan då och nu så har jag haft ytterligare 4st tidiga missfall. Två av dem var till och med så tidiga att om jag inte hade känt det på mig och tagit ett test så hade jag bara upplevt som en något försenad och lite rikligare mens.
    Det senaste missfallet inträffade för ca 5 år sedan och då efter ca 7 veckor. Efter det så händer absolut ingenting .( Tyvärr så har jag ökat i vikt de senaste 4 åren. Väger idag 96kg och är 172cm lång så det gör väl inte saken lättare.
    Inledde en utredning för ett år sedan och har nu fått veta att vi båda är fullt friska och blivit remitterade till en fertilitetsklinik under förutsättning att jag går ner i vikt.
    Jag vill inget hellre än att bli gravid och få barn men samtidigt så är jag så fruktansvärt rädd.  Har alltid haft en underlig känsla av att något är fel.
    Förr blev jag ju åtminstone gravid och nu när jag verkligen önskar så hårt så händer ingenting. Kan någon ge mig hopp! Har någon varit där jag är och lyckats?

• Svar på tråden Fem missfall sedan hopplöshetens ingenting. Finns det Hopp??
  • Ladythewinter

Min syster och henne man försökte i 7 år, efter att läkaren sagt att det är helt kört, hon kommer inte bli gravid gav de upp allt hopp, hon är nu gravid i vecka 12, så det otänkbara kan hända.
     lycka till..

• Vouge2
    emmisss skrev 2012-07-08 08:51:28 följande:
    Har ni gjort en missfallsutredning?
    Ja och den var normal
Svar på tråden Fem missfall sedan hopplöshetens ingenting. Finns det Hopp??