• Anonym (em)

Klåda i underlivet . HJÄLP MIG!

Ja som rubriken lyder. Jag har sån sinnessjuk klåda i underlivet (är gravid i v 22 med andra barnet).
    Imorse vaknade jag av att jag i princip kliat sönder hela slidan, och det svider som fasen!

För ca 3 veckor sedan tog jag en pevaryl-kur efter samråd med min barnmorska. Den hjälpte under tiden jag tog tabletterna samt ca tre dagar efteråt, sen kom det tillbaka, så det var alltså inte svamp..
    Sover alltid naken för att lufta & tvättar mig inte för ofta där nere, och inte heller för sällan, tvättar med parfymfri babyolja just nu.

Jag har riktigt mycket flytningar, vit/gula lite gryniga, ibland slemmiga.. (riktig äckelvarning hos mig just nu alltså!)

Usch, jag mår så dåligt över detta, vill bara att det ska vara som vanligt..

Någon som har några tips? / varit med om detta själv?

tacksam för alla svar!  

• Svar på tråden Klåda i underlivet . HJÄLP MIG!
  • Anonym

kan vara bakteriell vaginos. Jag har ätt 8 pencillin kurer på ett halvår och nu sista gången var mitt störta symptom klåda och sveda som fasen. trodde det var svamp men icke.

• Anonym (*)

Blanda äppelcidervinäger med vatten (hälften hälften) och skölj med. Det bränns lite om man har småsår pga kliandet, men sen stannar kliandet upp. Man kan behöva använda det 3 gånger om dagen eller oftare.

Till nästa gång, om du känner att du måste använda svampdödande så ta Canesten inte Pevaryl! 

• Sweet life

Det kan ju vara svamp som återkommer. Kontakt din barnmorska igen tycker jag! Känner igen mig av din beskrivning från min graviditet och det var svamp jag hade... Konstant och återkommande!

• Anonym (S)

Kan du fått någon könsjukdom ? När min kompis hade klamydia kliade de som sjutton på henne .

Jag är oxå gravid och tvättar underlivet dagligen ibland två gånger om dagen för jag känner mig så fruktansvärt äcklig annars . Men tvättar bara med vatten och med tvål varannan dag :) Ingen klåda här men vita lite slemmiga flytningar har jag . 

• Queenie70

För omedelbar lindring innan du varit till doktorn. Iskall naturell yoghurt i muffen. Badda på och stoppa On en tampong med yoghurt på. Och drick

Massor av vatten och ät sura citroner.

• Anonym (em)

TACK för alla tips! Ska absolut pröva på det ni föreslagit.
    Imorgon ska jag ringa min barnmorska direkt och be om att få en tid.

En fråga ang pevaryl och canesten, är canesten bättre? Dom på mitt apotek hade inte ens det som alternativ när jag sa vad jag hade för problem, utan gick direkt till pevarylen och gav mig en sån..

Och någon könssjukdom tror jag verkligen inte jag har, jag tvivlar på att min sambo varit otrogen (: Litar på honom till 100% . Och vi har varit ett par i 4 år, så det är nästan omöjligt att det är de :) Tack ändå för tipset.

Sen har jag för mig att BM testar en för könssjukdomar när man skriver in sig när man är gravid, stämmer detta eller ska jag be om att få göra när jag kommer dit? :) 

• Anonym (Fil)

Ta fil o "tvätta" med?

• Anonym (S)
    Anonym (em) skrev 2012-07-08 13:09:37 följande:
    Och någon könssjukdom tror jag verkligen inte jag har, jag tvivlar på att min sambo varit otrogen (: Litar på honom till 100% . Och vi har varit ett par i 4 år, så det är nästan omöjligt att det är de :) Tack ändå för tipset.

Sen har jag för mig att BM testar en för könssjukdomar när man skriver in sig när man är gravid, stämmer detta eller ska jag be om att få göra när jag kommer dit? :) 
    Okej , visste ju inte om du va singel många blivande mammor som är de ;) ( jag tex ) 

Jo bm testar för sjukdomar på inskrivningen men kan ju ha kommit efter men du har ju ett fast förhållande så lär inte vara de :)  
  • hojnas

Jag personligen tycker canesten är bättre än pevaryl, jag får lätt svampinfektion under mina graviditeter och har kommit fram till att min snippa gillar canesten när det inte försvinner av hemmakurer!

hojnas.blogg.se | Om du vill.
  • Anonym (em)
    Anonym (S) skrev 2012-07-08 13:15:37 följande:
    Okej , visste ju inte om du va singel många blivande mammor som är de ;) ( jag tex ) 

Jo bm testar för sjukdomar på inskrivningen men kan ju ha kommit efter men du har ju ett fast förhållande så lär inte vara de :)  
    Ja men precis, glömde ju skriva att jag har förhållande ! (;

Okej, skönt att veta att dom gör det.

Jag har även fått antydan till framfall, kan det ha något med det att göra?
Svar på tråden Klåda i underlivet . HJÄLP MIG!