Hon tackade nej till att bli gudmor!
Jag fick barn för några månader sedan. Nu ska barnet döpas och jag har valt ut en vän till mig som den som står mig närmast, att bli fadder, eller gudmor som jag hellre kallar det.
Hon sa nej! Hon var inte otrevlig utan tackade för erbjudandet men sa sig inte vilja ta på sig det, hon har redan ett gudbarn som hon ska köpa presenter till och komma ihåg hela tiden så hon vill inte ha fler.
Jag förstår henne på ett sätt men samtidigt, det tog så hårt! Jag vet att jag inte borde men det är svårt att inte tolka det som att mitt barn inte är något värt i hennes ögon. Är jag bara dum eller kan någon förstå detta? Vet inte hur jag ska kunna vara normal mot henne, men ska förstås försöka....känner mig såååå sårad.
Om ni skulle bli tillfrågade men verkligen inte känner för det, hur skulle ni agera?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-08 16:55
Tack så väldigt mycket för alla inkännande svar!!! Jag kommer att komma över detta, och att få skriva om det här har hjälpt mycket.
Jag inser att anledningen till att det kändes så hårt var att min kompis känner mycket väl till att vi inte har varken släkt eller särskilt många vänner omkring oss där vi bor och att hon är viktig och att jag försöker få till fler vuxna kring barnen så att vi/de inte ska känna oss så ensamma. Att hon tog så lätt på det och avvisade mig så snabbt och utan att kommentera något om att hon kände sig smickrad eller utvald kändes jobbigt. Hon har förstås helt rätt att göra som hon gjorde och som en del av er har påpekat ska man ju inte ta på sig något man inte känner för eller inte vet om man klarar. Hon vet dock att jag INTE är ute efter dyra presenter utan snarare en medvetenhet, ett nära band, en vänskap med mitt barn, ungefär som en nära släkting annars kunde varit.