• Emeraldy

Hur köper man biljetter?

Ja, med risk för att låta jäkligt korkad... Jag har aldrig varit på nåt stort evenemang, men som stor ESC-nörd så vill jag givetvis vara på plats nästa år då finalen hålls i Sverige.

Jag har googlat lite och hittat ställen som säljer finalbiljetter för 5000kr och de som säljer för 3000kr... Hur ska man veta vad man ska köpa? Hur ska man veta vilka försäljningsställen man kan lita på? Hur vet man vilka platser som är bra?

Ska man köpa biljetter nu, nästan ett år i förväg, eller ska man vara kall och vänta? Sänks biljettpriserna ju närmare man kommer?

Ja, som ni fattar är jag en total rookie på det här, så om det är nån mer event-erfaren än jag kanske ni kan ge mig några tips på hur man ska tänka?      

• Svar på tråden Hur köper man biljetter?
  • markbon
    Emeraldy skrev 2012-07-08 19:03:05 följande:
    Ja, med risk för att låta jäkligt korkad... Jag har aldrig varit på nåt stort evenemang, men som stor ESC-nörd så vill jag givetvis vara på plats nästa år då finalen hålls i Sverige.

Jag har googlat lite och hittat ställen som säljer finalbiljetter för 5000kr och de som säljer för 3000kr... Hur ska man veta vad man ska köpa? Hur ska man veta vilka försäljningsställen man kan lita på? Hur vet man vilka platser som är bra?

Ska man köpa biljetter nu, nästan ett år i förväg, eller ska man vara kall och vänta? Sänks biljettpriserna ju närmare man kommer?

Ja, som ni fattar är jag en total rookie på det här, så om det är nån mer event-erfaren än jag kanske ni kan ge mig några tips på hur man ska tänka?      

Köp endast biljetter via ticknet eller svt (om dem kommer sälja). Biljetterna kommer aldrig ta slut, för det har det aldrig gjort. Håll dig uppdaterad på ticknet.se
  • Emeraldy
    markbon skrev 2012-07-08 19:29:19 följande:
    Köp endast biljetter via ticknet eller svt (om dem kommer sälja). Biljetterna kommer aldrig ta slut, för det har det aldrig gjort. Håll dig uppdaterad på ticknet.se
    Tack för tipsen!
  • cloudberry79
    http://www.ticnet.se/ är rätt adress De som säljer biljetter nu är lurendrejare helt enkelt. De kommer förmodligen ha biljetter, eftersom de skickar bulvaner till biljettsläppen som köper upp maxantal biljetter som en enskild får köpa, sen säljer de vidare biljetterna dyrt. Just nu lobbar de äkta återförsäljarna hårt för att få till ett förbud för andrahandsförmedling av biljetter. Skulle det gå igenom skulle det vara flera tusen i sjön för de som köper ESC-biljetter redan nu. Så, håll koll på ticnet när det officiella biljettsläppet är och se till att boka där istället.
    Sur, grinig och på smällen.
  • kallasbecca

Dom har ju varnar om det här ! Biljetterna har funnits sen dag 1 vi fick reda på att det skulle hållas i Sverige men idag bestämde dom om plats! Så jag skulle väntat ett tag och hålla koll på ticnet!

• LunaLunatic
    kallasbecca skrev 2012-07-08 19:52:47 följande:
    Dom har ju varnar om det här ! Biljetterna har funnits sen dag 1 vi fick reda på att det skulle hållas i Sverige men idag bestämde dom om plats! Så jag skulle väntat ett tag och hålla koll på ticnet!
    Var blir det då?
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • markbon
    LunaLunatic skrev 2012-07-08 19:58:58 följande:
    Var blir det då?
    Malmö arenan! :(
  • Tutilure
    markbon skrev 2012-07-08 20:02:38 följande:
    Va? Inte i Stockholm?
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • markbon
    Tutilure skrev 2012-07-08 20:17:59 följande:
    Va? Inte i Stockholm?

"Malmö arenan är perfekt för att hålla ESC, det är så mycket olika kulturer " Danskarna lär f många hotell bokade.
  • Ciliaja
    markbon skrev 2012-07-08 20:02:38 följande:
    Jaaaa ;)
    The only thing worth stealing is a kiss from a sleeping child.
  • Tutilure
    markbon skrev 2012-07-09 12:51:28 följande:
    "Malmö arenan är perfekt för att hålla ESC, det är så mycket olika kulturer " Danskarna lär f många hotell bokade.
    Men WTF?!
Svar på tråden Hur köper man biljetter?