• Lufsan

Var får man tag på krusbär?

Hejsan!
    Jag ÄLSKAR krusbär. Men bor i lägenhet i innerstan i Stockholm. Och undrar hur ska jag få tag på krusbär?

En dag i sänder.
  • Svar på tråden Var får man tag på krusbär?
  • principessan

Sätt upp en lapp i mat affären att du är intresserad av att plocka!

• Lufsan
    Lena skrev 2012-07-08 19:49:25 följande:
    En del självplock har krusbär.
    Ska kolla upp om det finns några. Har tyvärr ingen bil så det kan bli svårt att ta sig till självplock. 
    principessan skrev 2012-07-08 19:51:40 följande:
    Sätt upp en lapp i mat affären att du är intresserad av att plocka!
    Kanske jag kan göra. Har iof rätt så nära till tanto, där det finns massor utav kolonilotter. Man kanske kan sätta upp lapp där om att man gärna köper krusbär. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan
    chivasregal skrev 2012-07-08 20:01:47 följande:
    på min baksida
    Får jag komma och plocka? =P
    En dag i sänder.
  • Loriyana

I min odlingslott. Men jag bor i Malmö.

• Lufsan
    Loriyana skrev 2012-07-08 20:26:39 följande:
    I min odlingslott. Men jag bor i Malmö.
    Ja det blir en lång resa... =P
    En dag i sänder.
  • Den lilla M

Har du kollat vid dem olika frukt och grönt stånden eller vid saluhallarna? Jag vet att matvarubutiken i NK ibland har haft krusbär hemma vid säsong.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • chivasregal
    Lufsan skrev 2012-07-08 20:25:17 följande:
    Får jag komma och plocka? =P
    så gärna de växer fullt här
  • PolyPond
    Lufsan skrev 2012-07-08 19:54:59 följande:
    . Har iof rätt så nära till tanto, där det finns massor utav kolonilotter. Man kanske kan sätta upp lapp där om att man gärna köper krusbär. 
    Låter som en bra idé. Många med bärbuskar är inte lika glada på att ta hand om det som att odla.
  • Lufsan
    PolyPond skrev 2012-07-08 20:36:05 följande:
    Låter som en bra idé. Många med bärbuskar är inte lika glada på att ta hand om det som att odla.
    Får se. Fick höra av min mamma att hon sett krusbär på en torghandel också. Ska kolla upp det också. Vet inte om krusbär är mogna vid den här tiden iof. 
    En dag i sänder.
  • AnnaGreta 378

Våra krusbär är inte alls mogna än (Småland).
    Men ts, har du balkong så kan du sätta en buske. Det är lätt att odla krusbär! {#emotions_dlg.flower}

• Lufsan
    xexa skrev 2012-07-09 01:55:46 följande:
    Östermalmshallen
    Tack! Ska kolla upp det! =D=D
    En dag i sänder.
  • Dimitra
    Lufsan skrev 2012-07-08 20:37:41 följande:
    Får se. Fick höra av min mamma att hon sett krusbär på en torghandel också. Ska kolla upp det också. Vet inte om krusbär är mogna vid den här tiden iof. 
    I Umeå finns det krusbär i olika färger på torghandeln. Finns det här lär det finnas där nere där du bor
    The Dimitra universe.
  • Lufsan
    Dimitra skrev 2012-07-09 07:46:50 följande:
    I Umeå finns det krusbär i olika färger på torghandeln. Finns det här lär det finnas där nere där du bor
    Åh! Vad glad jag blir!! Slutade sent idag så hann inte kolla men slutar tidigare imorgon. =D
    En dag i sänder.
Svar på tråden Var får man tag på krusbär?