• atool

Påslakan och örngott o satin?

Vad tycker ni om denna kvalite på sängkläder?

• Svar på tråden Påslakan och örngott o satin?
  • jassikan

Jag köper i princip bara set i bomullssatin- De är kanon (men det finns olika kvalitet).

• atool
    Lena skrev 2012-07-08 21:46:14 följande:
    bäst om det är bomull, polyester är hemskt
    Tack fär svar!

Jag ska köpa 100% fintrådig och superkammad bomull.
  • Lena
    MsMagnolia skrev 2012-07-08 21:57:55 följande:
    Blä. :). Köper bara ren bomull.
    satin är en vävteknik inte ett material.
    Du tänker antagligen på polyestersatin men det finns även bomullssatin och sidensatin.
  • MsMagnolia
    Lena skrev 2012-07-08 22:04:36 följande:
    satin är en vävteknik inte ett material.

Du tänker antagligen på polyestersatin men det finns även bomullssatin och sidensatin.

Jag gillar inget som kallas satin även om det i bomull är bättre än andra. Det blir varmt och klibbigt och tyget känns äckligt (som om man dränkt in vanliga påslakan i balsam ungefär).

Köper bara percale. Bäst!
  • Lena
    MsMagnolia skrev 2012-07-08 22:07:26 följande:
    Jag gillar inget som kallas satin även om det i bomull är bättre än andra. Det blir varmt och klibbigt och tyget känns äckligt (som om man dränkt in vanliga påslakan i balsam ungefär).
    Köper bara percale. Bäst!
    Det skrev du inget om :)

Tuskaftsvävt är inte så dumt det heller men jag tycker det blir stelare och behöver manglas
  • MsMagnolia
    Lena skrev 2012-07-08 22:12:09 följande:
    Det skrev du inget om :)

Tuskaftsvävt är inte så dumt det heller men jag tycker det blir stelare och behöver manglas

Det har jag inte testat. Ska kolla upp fast det där med stelt lät inget vidare! :)

Vet bara att satin är vidrigt. Känns aldrig rent. Slemmigt. Uschigt att sova på. Vaknar hela tiden. Blir obekväm. det är som om satin inte andas. Jag som i princip aldrig svettas kan bli helt blöt när jag sover m satinsängkläder.

Ren din tätvävd bomull som andas är det bästa som finns! :)
  • MsMagnolia
    MsMagnolia skrev 2012-07-08 22:18:56 följande:
    Det har jag inte testat. Ska kolla upp fast det där med stelt lät inget vidare! :)

Vet bara att satin är vidrigt. Känns aldrig rent. Slemmigt. Uschigt att sova på. Vaknar hela tiden. Blir obekväm. det är som om satin inte andas. Jag som i princip aldrig svettas kan bli helt blöt när jag sover m satinsängkläder.

Ren din tätvävd bomull som andas är det bästa som finns! :)

*Ren FIN...
  • Lena

Percale är extra tätvävd tuskaft.

Om du reagerar så känns det som det inte har varit 100% bomull i de satinvävda du har testat.

Vi har Ikeas satinvävda underlakan

• atool

Vad tror ni om det står att setet innhåller  100% fintrådig och superkammad bomull?

• atool
    Lena skrev 2012-07-08 22:45:39 följande:
    Atool: jag tror det blir jättebra.
    Tack för ditt svar!
  • MsMagnolia
    Lena skrev 2012-07-08 22:25:48 följande:
    Percale är extra tätvävd tuskaft.

Om du reagerar så känns det som det inte har varit 100% bomull i de satinvävda du har testat.

Vi har Ikeas satinvävda underlakan

Det är definitivt 100% bomull i setet jag har. Jag gillar det inte alls. Slemmigt. Köper bara percale. :)
Svar på tråden Påslakan och örngott o satin?