• Anonym

Kissar men det luktar inte och är som vatten.

När jag gör mina toalettbesök ibland så kissar jag lite och det är helt genomskinligt som vatten och luktar ingenting. Jag kan få behöva gå på toalätten bara 10min efter jag har kissat normalt kiss så att säga.
    Någon som vet vad det kan vara?
    Det kan bli så också när jag blir stressad/nervös att jag måste gå på toaletten och kissa och då är det oftast genomskinligt och luktar inget samt så är det inte så mycket jag kissar åt gången.

• Svar på tråden Kissar men det luktar inte och är som vatten.
  • Whitetrash86

om du nu dricker mycket eller går på toaletten ofta (som i ditt fall) blir urinet väldigt ljuset eller genomskinligt. Och orsaken är att urinet helt enkelt inte ligger i blåsan tillräckligt mycket för att "blandas" med resten av kroppen "produkter"

Helt frisk urin är genomskinlig eller svagt gulfärgad. Om du kastar en blick ner i toaletten på morgonen kommer du sannolikt att se att kisset är rejält gulfärgat. Men det är helt normalt efter en natt utan vätska.

- Om man har druckit lite blir den gulare, koncentrationen av urin är högre. Om du i stället har druckit mycket blir den vitare.

• Anonym

Jag kanske ska tillägga att jag inte alls dricker mycket vatten.
    Te till kvällsmackan och frukosten samt vatten till middag ett glas. Så det är under den mängd man ska dricka egentligen och te räknas väl inte ens vad jag förstått.  

• Cheera

Kissar jag ofta så är det genomskinligt än om jag håller mig en stund. Ju längre jag håller mig ju gulare är det. Hade UVI för ett tag sedan och då kissar man ofta, och urinet var då genomskinligt.

• Anonym

Har haft det förr men definitivt inte nu för har inte resten av symptomen man har när man har uvi. Plus att detta har pågått i ett år kanske.

• Cheera
    Anonym skrev 2012-07-09 11:28:39 följande:
    Har haft det förr men definitivt inte nu för har inte resten av symptomen man har när man har uvi. Plus att detta har pågått i ett år kanske.

Inte så jag menade, att du skulle ha UVI, utan just att man kissar ofta och då är urinet genomskinligt. Det ligger nog något i det som ovanstående skrev, att urinet inte legat i blåsan så länge. Kanske är så att du behöver träna upp blåsan lite så att du kan hålle dig lite längre, vid nervositet och så?
  • Anonym

Det kan hända.

Svar på tråden Kissar men det luktar inte och är som vatten.