• Anonym

Någon som har byggt ett ridhus?

Min högsta dröm är att bygga ett ridhus. Är tävlingsryttare och ska till höästen börja satsa på hästar på heltid och driva eget tillridningsstall och försäljning av tävlingshästar. Någon som har byggt ett ridhus? Vad kostade det? Tog ni lån? =)

• Svar på tråden Någon som har byggt ett ridhus?
  • Anonym (Tips!)
    Anonym skrev 2012-07-09 11:06:16 följande:
    Min högsta dröm är att bygga ett ridhus. Är tävlingsryttare och ska till höästen börja satsa på hästar på heltid och driva eget tillridningsstall och försäljning av tävlingshästar. Någon som har byggt ett ridhus? Vad kostade det? Tog ni lån? =)

Har inte byggt själv, men har ett litet tips. Kolla runt efter gamla hallar osv, alltså bara "stommen", som ska rivas. Fråga om du kan få stommen eller köpa den för en billig peng, kanske mot att själv ordnar så den kan fraktas bort från platsen. Brukar vara uppskattat på vissa byggen då dom själva inte behöver lägga mer tid och pengar på byggnaden då. Om man inte kan hitta något sådant blir det väl att anlita företag (finns bra företag som bygger superfina ridhus) och då får man nog räkna med ett lån på minst 1-1,5 miljoner skulle jag tro. Inte bara ridhuset som ska upp ju utan man ska ju även ha underlaget, och vill man att folk ska lämna in sina hästar så är det ju ett bra underlag som krävs. 

Lycka till med företaget, hoppas det går bra för dig!
  • Anonym

Har byggt ridhus. Det var för 13 år sedan och vår total kostnad blev ca 1 300 000 kronor. Vi tog inget lån för att bygga det utan finansierade det själva.

• Anonym

Glöm inte installera fogger-system, för att binda dammet.

• sticksNstones

Varfor ar folk anynoma i en trad som handlar om ridhus?

Svar på tråden Någon som har byggt ett ridhus?