• Jessan

Extra hänging av Alvedon?

Min 16-månaders tjej har haft feber sedan i fredags, med uppehåll igår då hon verkade pigg. Idag är febern tillbaka och vi blev lite oroliga så vi ringde sjukvårdsrådgivningen eftersom vi missade bvc's telefontider.

Hon dricker bra och kissar bra, och dom  sa att det var huvudsaken, och att vi kunde ge Alvedon för att ta bort obehagskänslan i kroppen, inte så mycket för själva feberns skull, för den ligger bara på 39,1. Nu har hon fått lite Alvedon (svår att lura i henne flytande, ska köpa till rumpan idag), och nu har hon somnat.
    Hon sover aldrig den här tiden, och hade sovit länge på morgonen också, och bara varit vaken i ca 1 1/2 timme, så det verkade som att hon blev trött av Alvedonen.

Brukar små barn som är sjuka bli extra trötta av Alvedon? Det känns bra att hon sover på ett sätt för hon verkar ju behöva vilan, men på ett annat känns det som att det var på grund av Alvedonen som hon somnade?

Hmm... Hon har inte varit sjuk så många gånger, så jag har inte så mycket erfarenhet av just detta.

• Svar på tråden Extra hänging av Alvedon?
  • Hillbilly

Barn sover ju ganska oroligt när de har hög feber och kroppen går på högvarv, så om hon fått Alvedon så lugnar nog kroppen ner sig av det när tempen går ner. Hon är ju sjuk och kroppen behöver all vila den kan få. Låt henne sova och vila så mycket som möjligt...

• jimpan73

Alvedon är lugnande för kroppen , inget konstigt att hon är trött

• Suupermom

Prova flytande panodil om du har svårt att få i henne flytande Alvedon -den är fastare i konsistensen (lättare att inte spilla när ivriga små händer försöker ta skeden) och smakar typ jordgubb -så mkt enklare att ge den tycker jag och det funkar ju lika bra som Alvedon (suppar blir hon galen av)

Men ja, min tjej sover också mer efter Alvedon -är nog lättare för de små att sova när det som stör lindras !

Svar på tråden Extra hänging av Alvedon?