• gravid36år

Matkassar och barnvagn (emmaljunga) Tips?

Hej , ska ha mitt första barn till hösten och kommer inte ha bil i början i alla fall men måste handla mat såklart.Glad

De nyare Emmaljunga vagnarna har ju varukorgar i tyg som tar max 5kg (enligt en säljare i butik).
    Kommer nog köpa en City cross eller Nitro city. Brukar ni/kan man få plats med en matkasse i den varukorgen?

Är ev inne på att köpa en äldre Emmaljunga modell med en stålkorg istället just för att kunna handla mat.
    Ni som haft både tygkorg och stålkorg; är det någon skillnad?

Säljaren sa att man kan köpa till krokar till styret och hänga matkassar istället. Brukar ni göra det? Tippar inte vagnen?

En sista undran. Rekommenderar ni att man köper en skötväska? Och hänger på styret?
    Eller har ni andra väskor? Vad behöver få plats i väskan?  blöjor, nappflaska, extra ombyte kläder till bebben, något mer?

Tack på förhand!Glad

• Svar på tråden Matkassar och barnvagn (emmaljunga) Tips?
  • Marsvin

Vi har köpt en city cross till vår bebis beräknad i september. Det går ju att gå och handla vardagsgrejer (mjölk, bröd, pålägg, nån middag osv.) och ta med sig hem i varukorgen. Inga problem. Viktgränsen är för att chassit inte är gjort för att tåla typ 10kg varor på vagnen - i varukorgen kan det påverka hjulupphängningen, och på styret (i krokar t.ex.) så kan det påverka själva styret, framför allt om man har ett styre som går att ändra i höjdled. Så är det på alla vagnar, inte bara Emmaljungas.

Vi kommer storhandla nån dag i veckan (med bil), sen kompletterar jag med vagnen om vi behöver nåt. Ska jag handla mycket så blir det ryggsäck för min del (bra motion också!). Ska du ha sambo med dig så rekommenderar jag att ni har cykel med er att lasta på istället för vagnen Glad

Jag har själv bara köpt en väska på Stadium för 99kr att använda som skötväska. Den kommer hänga på styret. Vi kommer använda en handduk som skötbädd.

• gravid36år
    Marsvin skrev 2012-07-09 16:03:43 följande:
    Vi har köpt en city cross till vår bebis beräknad i september. Det går ju att gå och handla vardagsgrejer (mjölk, bröd, pålägg, nån middag osv.) och ta med sig hem i varukorgen. Inga problem. Viktgränsen är för att chassit inte är gjort för att tåla typ 10kg varor på vagnen - i varukorgen kan det påverka hjulupphängningen, och på styret (i krokar t.ex.) så kan det påverka själva styret, framför allt om man har ett styre som går att ändra i höjdled. Så är det på alla vagnar, inte bara Emmaljungas.

Vi kommer storhandla nån dag i veckan (med bil), sen kompletterar jag med vagnen om vi behöver nåt. Ska jag handla mycket så blir det ryggsäck för min del (bra motion också!). Ska du ha sambo med dig så rekommenderar jag att ni har cykel med er att lasta på istället för vagnen Glad

Jag har själv bara köpt en väska på Stadium för 99kr att använda som skötväska. Den kommer hänga på styret. Vi kommer använda en handduk som skötbädd.
    Tack för svaret. Glad Det blev en begagnad Emmaljunga nitro city till slut.
  • Marsvin

Grattis till köpet! Den verkar jättesmidig att köra. Hade vi inte haft hund som ska ut i den skånska snömodden så hade vi också valt en nitro, nu blev det en city cross istället.

Svar på tråden Matkassar och barnvagn (emmaljunga) Tips?