• Anonym (knipis)

Vielle Vagitrim knipkulor

undrar om någon prövat Vielle Vagitrim från apoteket? Eller har ni andra tips på bra knipkulor...jag har tränat nu i flera månader med vanliga knipövningarm, men har svårt att hitta rätt muskler efter förlossningen...vill ju ha tillbaka sexlivet och få bättre kontroll över underlivet!

• Svar på tråden Vielle Vagitrim knipkulor
  • Anonym (Testat!)

Knipkulor finns även att köpa på vissa sighter som säljer sexleksaker. Jag köpte annars mina på ett sexleksaksparty. Det du ska vara noga med är att kolla vilket material de är gjorda av samt att du inte riskerar att skära dig på tråden mellan kulorna. De jag har är täckta med silikon tror jag och detta täcker även tråden mellan. Det följer säkert med en bruksanvisning och följ den! Man ska till en början bara använda dem ett par minuter för att sedan öka på. Risken är annars stor för träningsvärk Faktiskt! Om du är så pass "slapp" att du inte klarar att hålla kvar dem när du står upp (inget konstigt - det hände en vän till mig) så kan du ha dem i när du ligger ner. Du behöver inte tänka på att knipa för det gör kroppen själv bara du stoppar in dem.
    Lycka till!!!!!!

• Anonym (knepigt)

Jag har smartballs och gillar dem inte särskilt. De är aldeles för stora. Det gör ont att sätta in dem och ta ut dem. Och det är oskönt att ha dem inne. Då har jag ändå fött två barn!
    TÄnkte också köpa apotekets för jag tänkte att de måstwe ju ha bra grejjer.. Är också väldigt intresserad av att höra om någon har erfarenheter av dem!

• Anonym

smartballs är det ju annars många som tycker om.

• aliceiunderlandet

jodå, efter mitt första barn köpte jag vagitrim på apoteket, eller snarare via dem. De beställde har jag för mig...De kommer i ett kitt med olika tyngder på kulorna. Tycker de var bra, det bästa är ju att man verkligen tar sig tiden att träna musklerna. Man kan också ligga på rygg och ha kulan inne och försiktigt dra i tråden och då knipa emot för att förhindra att den åker ut, tips från en uroterapeut.. Först var det ju lite deppigt att man inte kunde ha den tyngsta kulan inne mer än en minut men sen märker man ju faktiskt att träningen ger färdighet! Nu har jag världens muskler därnere..fniss

Svar på tråden Vielle Vagitrim knipkulor