• ThereseK

Synundersökning hos Synsam eller Smart eyes?

Behöver göra synundersökning för att köpa nya glasögon men är lite skeptisk att göra undersökningen hos smart eyes där jag tänkt köpa glasögon. Läst lite inlägg o fattar det som att de verkar göra d hela väldigt snabbt.. Vad tror ni? Erfarenheter eller hört nåt? Hur tänker du?

• Svar på tråden Synundersökning hos Synsam eller Smart eyes?
  • sirisdotter

Råkade springa på Smart Eyes invigningserbjudande;  progressiva till halva priset.   Mina glasögon blev väldigt bra!   Har alltid  skaffat glasögon hos 'Synsam tidigare.

Tandhygiensisten ansåg att Smart Eyes misslyckats med hennes glasögon beställda i samma veva.

• ThereseK

Jamen det verkar ju skifta en hel del.. Funderar just nu på att göra synundersökning på synsam men köpa glasögonen på smarteyes tex.. Vad tros om det? För visst lär synsam lämna ut mina "värden" som jag fattat det.

• sirisdotter

Har ett gäng kompisar som går till Blic Savers eller vad de heter och gör synundersökning .    Ber att få resultatet och beställer glasögon via nätet.   Du kan ju prova om Synsam går med på det.

(Smarteyes  lämnar utan anmäning  sitt "recept"   på en snygg plastbricka).  

• Lätt

Jag gjorde en synundersökning hos smarteyes. Blev inget bra. Min ordinarie optiker förklarade vilket fel de gjort... Så inga höjdare på den butiken jag gick till.

• sirisdotter
    sirisdotter skrev 2012-07-09 14:02:15 följande:
    Har ett gäng kompisar som går till Blic Savers eller vad de heter och gör synundersökning .    Ber att få resultatet och beställer glasögon via nätet.   Du kan ju prova om Synsam går med på det.

(Smarteyes  lämnar utan anmäning  sitt "recept"   på en snygg plastbricka).  
    Spec Savers kanske de heter nu,
  • Paisley

Synoptik är bäst när det gäller undersökningen. Sen kan man köpa glasögonen på nätet och spara tusenlappar.

Detaljerna är helheten
  • Paisley
    ThereseK skrev 2012-07-09 19:16:32 följande:
    Har beställt tid hos synoptik nu.. Hoppas de är bättre än synsam :)

Ja det är mer utförligt. Sen vill jag inte göra reklam men jag måste bara säga att Lensway är verkligen jättebra att handla hos på nätet. Kolla själv hur billigt det är, och de är lätta att ha och göra med, reklamationer osv. Man kan beställa hem hur många man vill och prova dem och skicka tillbaka de man inte gillar utan någon kostnad, för det är bara en frakt om man så beställer 20 par.
    Du får en utskrift från Synoptik och sen kan du beställa var du vill. 
    Detaljerna är helheten
  • ThereseK

Suck.. Optikern sjuk så kan inte komma förrän nästa vecka.. Vill ju göra syntest nu, på en gång så jag kan best ett par glasögon jag hittat o få innan semester. E lite besviken på synsam men flurar ändå på att gå dit nu.. Men vad skiljer synsam o synoptik åt? Alltså vad gäller undersökningen..

Svar på tråden Synundersökning hos Synsam eller Smart eyes?