• satirnine

Inga flytningar efter ÄL, vad kan det bero på?

Hej!

Efter min ägglossning så har flytningarna nästan upphört.
    Har inte reflekterat över detta tidigare men undrar vad det kan bero på?
    Ska det vara såhär?
    Är det fler än jag?

Kan det vara ett tecken på svamp?
    Eller graviditet? :P 

• Svar på tråden Inga flytningar efter ÄL, vad kan det bero på?
  • satirnine

Oh my, hittade detta nu när jag googlade. Hoppa att det stämmer!

"Efter ägglossningen slutar flytningarna att komma, nästan från en dag till en annan. Ägget har släppt och ett barn kan bli till." 

källa: www.mama.nu/Gravid--baby/Sa-paverkas-underlivet-av-gravditeten

Men jag vill gärna ha era tankar och erfarenheter kring detta också! Kyss 

• Becca85

Hej! 

Jag har också helt plötsligt denna gång (ägglossning i fredags) märkt att jag inte haft en enda flytning sedan i fredags. Känns jättekonstigt. Men läser i många andra forum att många har fått väldigt rikliga flytningar efter ägglosning (och då också varit gravida). Har däremot också haft lättare mensvärk i livmodern (antar jag) sedan i lördags kväll till och från, idag har det pågått hela dagen hittills. Något du känner av?  

• satirnine

Ja jag känner av samma värk som dig och har gjort det sen ÄL slutade.
    Igår stack det till en hel del i högra äggstocken också.
    Jag har inga flytningar i trosorna direkt. Men testade att sätta in fingret och där inne är det ganska tjockt sekret som inte är segt utan mer klibbigt med småklumpar i. Dock inte som när man har svamp.

Värken i magen kommer i vågor och nu gör det ont både i magen och ut i äggstockarna.
    Mår lite illa också. Hade Äl i onsdags så vi ligger ungefär lika då. :)
    Vi kan ju hoppas att våra ägg har släppts och därför har vi inga flytningar, om man ska tro på vad som står på sidan jag länkade till.
    Eller är det mensvärk man har helt enkelt, fast jag vill minnas att jag brukar ha mycket flytningar innan mens. 

• Becca85

Jadu, himla spännande är det! Jag får väl kolla av samma som dig sen efter jobbet, och se vad jag känner ;)
    Jag blir så himla nervös när jag läser överallt att den lätta mensvärken är ett tidigt tecken. Och den smärtan känner jag att jag litar på. Illamåendet finns med hela tiden, men det tror jag är för att jag är så nervös och hoppas hela tiden. Vill verkligen inte hoppas så, men det där stramandet/mensvärken finns ju verkligen där. Jag har aldrig haft så tidig mensvärk. Jag har mensvärk dagen jag ska få mens och en dag efter. varit likadant sen jag var 13 =)

• satirnine

Ja det är ju spännande och man inbillar sig säkert mycket också.
    Om man inte planerade graviditeten kanske man inte skulle reflektera så mycket som man gör.
    Jag vill inte testa för tidigt heller så jag behöva vända och vrida på testat för att analysera det.
    Jag vill se klart och tydligt så jag verkligen kan glädjas åt det på en gång istället för att noja mig OM det är något där eller inte. Glad 

• Kiiwii

Efter ÄL ska man inte ha en massa flytningar. progesteronet som bildas när ett ägg släppt gör så att flytningarna blir tjocka och inte märks av särskilt mycket.

Jag har massor med ÄL-flytningar, sen helt plötsligt efter ÄL är dem som spårlöst borta Så har det alltid varit för mig. 

• satirnine
    Kiiwii skrev 2012-07-09 14:08:22 följande:
    Efter ÄL ska man inte ha en massa flytningar. progesteronet som bildas när ett ägg släppt gör så att flytningarna blir tjocka och inte märks av särskilt mycket.

Jag har massor med ÄL-flytningar, sen helt plötsligt efter ÄL är dem som spårlöst borta Så har det alltid varit för mig. 
    Jaha men då förklarar det också saken. Nu är det så pass tjocka flytningar att de inte ens flyter ut.
    Men det är väl för att kroppen bygger upp lite tjockare sekret för att ägget ska sitta kvar som jag förstått det?
    Då borde ju mitt ägg lossnat nu iaf. Hade ÄL i onsdags. Glad 
  • Becca85

Ja himla spännande hur medveten man blir helt plötsligt! Jag läste också det som Kiiwii tar upp, det är bara det att jag läst om så många som fått plus nu i forumen som har fortsatt ha flyttningar även efter ägglosning

Svar på tråden Inga flytningar efter ÄL, vad kan det bero på?