• NochA

Bilrese tips!

Vår ett-åring HATAR att åka bil

Så nu söker jag alla tips & trix för att göra vårt bilresande trevligare
    Har planerat in en längre bilresa i sommar och vi är villiga att testa det mesta för att slippa en jättearg, konstant skrikande pojk!
    Vi har även en tjej som fyller 6år i november så vi tar gärna emot lite tips där oxå för att göra bilresan roligare.

• Svar på tråden Bilrese tips!
  • FruganH

Vår tjej på 15 månader är inte heller jätteroad av bilresor.

Vi försöker ge oss av i samband med att hon ska sova, då kan man förhoppningsvis köra 1,5-2 timmar i lugn och ro ;)
    Sen har vi dottern i baksätet med en av oss föräldrar och så har vi med papper oh pennor, böcker, leksaker, cd med barnlåtar som vi brukar underhålla henne med.
    När vi ska åka längre nu under sommaren kommer vi nog att stanna vid nån lekplats så att hon får springa av sig ett tag :)

• Anne69

Bra musik som alla kan vara med och sjunga till! Sen kör ni fullt ös tills ni är framme.....kan bli lite tröttsamt för de vuxna men är oftast det som funkar allra bäst.

• daimstrut

Bärbar dvd-spelare! Främst för sexåringen men ettåringen blir säkert lite road om det är tecknade filmer.

• Isabelle82

Jag säger som Daimstrut! Bärbar Dvd är det bästa vi investerat i!
    Vår son är endast 10 månader men vi har haft glädje av den i tre månader redan. Innan gnälldes det å skreks så snart vi passerade 10 minuter i bil. Nu har vi klarat två timmar, tack vare Babar å Bamse :)

Vi köpte dubbla skärmar så på långresorna får jag även sambon sysselsatt å mindre rastlös :)

• Anne69

Vi kan inte ha film i bilen, då kräks barnen.....så det funkar inte för åksjuka barn

• NochA

Tack för alla tips!

Film kommer tyvärr inte funka varken för 6-åringen eller mannen då bägge blir åksjuka. Det skulle kanske funka för lilleman men frågan är om storasyster blir avundsjuk då...

En cd med barnlåtar ska vi helt klart ha med oss!

• daimstrut

Majskrokar, rån eller andra snacks är bra att ha med och sticka till dem då och då också

Svar på tråden Bilrese tips!