• Maria b

Blir rädd nu för att dra mej dit

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15096861.ab

Viss viktklass måste stå med men om en berochdalvagn kan dra kan vi säga 5 vagnar 2-3 passagerare i var vagn med vikt på tillsammans 160 kg så borde väl denna kvinna ha åkt med annars så bara in med magen eller på med spandax byxorna.
    Kan hålla med henne om att det känns skämmigt då bygeln inte går runt henne eller ner över henne.Skulle det varit jag så hade jag nåt min punkt just där och beslutat mej för en bantning.

Hon borde ha fått tillbaka sina pengar för sveda och skam,för hur skall jag nu åka dit med mina barn och tro att allt är ok,måste man nu be om viktklass inför karusellåkning.
    Tänkte åka flumeriders men den kanske sjunkerFörvånad
    Tusan så många amerikanare som måste stå utanför åkattraktionerna pga vikten.
  • Svar på tråden Blir rädd nu för att dra mej dit
  • JanaLiiN

Fast nu var det ju inte vikten i sig som var problemet.

• Bremerton
    Maria b skrev 2012-07-10 04:52:49 följande:
    www.aftonbladet.se/nyheter/article15096861.ab

Viss viktklass måste stå med men om en berochdalvagn kan dra kan vi säga 5 vagnar 2-3 passagerare i var vagn med vikt på tillsammans 160 kg så borde väl denna kvinna ha åkt med annars så bara in med magen eller på med spandax byxorna.
    Kan hålla med henne om att det känns skämmigt då bygeln inte går runt henne eller ner över henne.Skulle det varit jag så hade jag nåt min punkt just där och beslutat mej för en bantning.

Hon borde ha fått tillbaka sina pengar för sveda och skam,för hur skall jag nu åka dit med mina barn och tro att allt är ok,måste man nu be om viktklass inför karusellåkning.
    Tänkte åka flumeriders men den kanske sjunkerFörvånad
    Tusan så många amerikanare som måste stå utanför åkattraktionerna pga vikten.
    Nu var det ju inte hennes vikt som var problemet utan hennes omfång. Det säger sig ju själv att man inte får åka med om bygeln eller säkerhetsbältena går runt. Nu var det förvisso aftonbladet som vinklar sina nyheter till det värsta. Visst var det pinsamt för tjejen när hon inte kunde åka med, men hon visste förhoppningsvis om att hon var såpass stor så då är det alltid en risk med att man kanske inte kan åka med. Man får ha det i åtanke.

Det finns tyvärr inte så mycket att göra åt det. Nöjesparkerna kan gärna inte bygga om alla sina karuseller så att överviktiga ska få plats. (med överviktiga menar jag inte de med lie hull. karusellerna har rätt stort utrumme så för att inte få plats måste man ha varit VÄLDIGT stor).  
  • Maria b

Jag läste en annan sida på webben om hur mobbad hon har blivit pga denna artikel i ab.Jag hade alldrig i mitt liv gått till nyheterna om detta hänt mej.Jag säger ändå en heder till henne att hon vågade gå till tidningen om dett,men i princip var det oxå med tanken på att hon köpt ett åkband och skulle åka alla karuseller som gick men detta blev tvärstopp för hennes del och det var det hon ville väl uppmärksamma andra överviktiga att inte gå på och köpa åkband.

Svar på tråden Blir rädd nu för att dra mej dit