Vårdnadsbråk :(
Hej! Jag undrar vad som gäller i följande scenario. Mitt ex träffade en ny kille när vår dotter var 5 månader och lämnade oss. Efter det bestämde vi direkt att aldrig bråka för vår dotters skull. Vi har båda varit nöjda med att jag har henne varje helg, eller rättare sagt, torsdag kväll-söndag kväll varje vecka. Pga att jag jobbar borta. Ny skulle jag vilja flytta 85 minuter bort till en ny kvinna men hon är tvärt och helt emot. Jag har inte tänkt att ta vår dotters bas från hemstaden, hon ska ha sitt dagis och bas där. Inget skulle förändras i min dotters mors relation till sin dotter. Jag lovar att ta allt ansvar för hämtning och lämning. Mitt ex säger att jag gör detta för min egen skull och att det skulle vara dåligt för bår dotter, men jag tycker hon har fel. När jag och min dotter vaknar är vi ensamma i nuvarande stad. Det är mitt ex familj som finns här, jag kan inte erbjuda en fast och trygg punkt. Vi måste hela tiden resa runt till mina föräldrar eller till min nya kvinna för att hitta fler fina människor att umgås med eller barn för henne att leka med. Hos min nya kvinna finns allt detta. Fantastiska människor och barn hon leker med. Jag ser hur roligt min dotter har och hur tryggt och fint allt är. Jag blir sp väldigt ledsen när mitt ex säger nej, för det känns som hon gör det av egoistiska skäl eller iaf helt felaktiga. Hon har bl.a. tagit upp att hon inte vill att min dotter ska börja trivas mer med mig istället. Hur kommer detta att sluta eg? Kommer hon få bestämma såhär mycket om mitt och vår dotters liv? Jag vet inte on det har någon betydelse men hon bor i ett väldigt otryggt område med vår dotter och har ingen inkomst utom mina pappadagar som hon fått av mig...