• Anonym (Jag)

v. 39 konstant smärta nedre delen av magen...

Hej

Jag är gravid i vecka 39 (38+5) det är andra barnet. Jag har nu idag och igår kväll haft en konstant smärta i nedre delen av magen, ungefär där troskanten är. Det gör så ont, som mensvärk fast tio gånger värre. Så där galet ont så man absolut inte kan ignorera det. Det är alltså en konstant smärta, ihållande. Sammandragningar har jag haft sen långt tillbaka och dom fortsätter så klart nu också, och är mycket starkare än förut. Smärtan fortsätter och blir lite mer intensiv under sammandragningen.

Har någon mer haft så här?

Med första barnet kände jag inte så här. Då gick vattnet, pang splasch, sen starka värkar direkt. Då var det ingen tvekan. Nu verkar det smyga sig på lite mer. Kan det vara början på något?

Skulle nämligen åkt bort idag till släktingar och stannat borta till helgen, men det vill jag ju inte om det ska komma bebis  

Tack för du läste  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-10 09:26
    Glömde skriva att jag ska absolut ringa FL om det blir värre eller fortsätter i samma en längre tid. Men ville först veta om någon mer haft likadant eller så... Kanske förståeligt.

• Svar på tråden v. 39 konstant smärta nedre delen av magen...
  • Anonym (Jag)

Ingen?

• Saheell

Jag har känt samma sak. Eller jag känner samma sak ungefär. Jag är i samma vecka och får också "mensvärk" som är galet stark i nedre delen av magen och den smärtan håller i sig. Det går över om jag tar Panodil men inte helt, det tar bara udden av smärtan. För att sen komma tillbaka igen.

Vi håller tummarna för oss  

• Anonym (Jag)

Skönt att höra av EN person i alla fall. Det kanske är vanligt då i slutet att känna så här? 

Jag är bara förvirrad. Man blir lätt det nu har jag upptäckt

Ingen mer som har något att säga om detta? Ingen annan som upplevt detta? 

• Gryntroll

Samma för mig... ihållande mensverk, tryck i svanskotan och sammandragningar, gick in i v39 igår (andra barnet). Har fått höra från flera håll att det är vanligare med förvärkar med andra barnet, eller åtminstonde att man känner dem och 'vet vad det är'. Jag har snitt planerat på torsdag så jag joppas det håller sig tills dess

• Anonym (Jag)
    Gryntroll skrev 2012-07-10 13:50:00 följande:
    Samma för mig... ihållande mensverk, tryck i svanskotan och sammandragningar, gick in i v39 igår (andra barnet). Har fått höra från flera håll att det är vanligare med förvärkar med andra barnet, eller åtminstonde att man känner dem och 'vet vad det är'. Jag har snitt planerat på torsdag så jag joppas det håller sig tills dess
    Då hoppas vi bebis håller sig inne tills dess

Jo jag har också hört att förvärkar är vanligare och jag hade mycket förvärkar förra gången också men inte så här. Inte så här ihållande. Då var det mer att det smärtade liten stund sen upphörde. Men nu är det galet mycket hela tiden. konstigt.... Är väl bara att vänta och se antar jag... 
  • Anonym (Jag)

Nu vet jag att det berodde på att förlossningen närmade sig. Har värkar nu som faen och vattnet och exploderat ;)

Svar på tråden v. 39 konstant smärta nedre delen av magen...