• Maaalin86

Alltid mensvärk innan plus?

Hej!

Jag har en fråga ang. det här med mensvärk som graviditetssymtom, innan man plussar.

Vissa får symtom ganska lång tid innan BIM och testar sig för att de misstänker graviditet.
    Andra har jag hört inte alls har några symtom alls - de plussar först när mensen inte kommit på ett par dagar.

Många verkar ha väldigt kraftig mensvärk i samband med BIM, att det känns som att den är påväg, men den kommer inte utan man plussar istället.

Måste det nödvändigtvis vara så att man har mensvärk innan BIM?
    - Hur upplevde du symtomen (framförallt ev. mensvärk) dagen/dagarna innan du fick plus på stickan?

• Svar på tråden Alltid mensvärk innan plus?
  • katalysator

Jag hade inte någon mensvärk och inte några andra symptom heller dagarna kring BIM. (Utöver utebliven mens då.) Drygt en vecka efter BIM började jag må illa, och först då testade jag mig.

• Maaalin86

Aha, okey. Intressant hur olika det kan vara! Var det en planerad graviditet? Brukar du ha mensvärk innan mens?

Tack för att du ville svara :)

• katalysator

Ja det var planerat. Jag brukar alltid få mensvärk några timmar innan mensen sätter igång (perfekt varningsklocka), däremot har jag lite oregelbunden mens så för mig var det inget konstigt att vänta en vecka (gravid eller ej).

• Maaalin86

Ja, då var det ju lite annorlunda den gången :) lycka till med din graviditet! :)

• malinmedm

Jag får alltid mensvärk innan mens, typ 5 dagar innan. Men nu när jag plussade hade jag ingen mensvärk.

• Kiiwii

Jag hade INGA symtom alls innan BIM, ingen mensvärk alltså. 

Först några dagar efter att jag plussat kom mensvärken, eller molvärken. Den höll i sig 2 veckor ungefär försvann och kom tillbaka igen efter någon vecka och stannade några dagar innan den försvann igen...Nu har jag inte känt av nåt på flera veckor :)

Väldigt individuellt! 

• Maaalin86

och vad man själv kan tänkas vänta sig då man får det där efterlängtade plusset på stickan! :)

• kattaaa

Jag har fått kraftig mensvärk med alla tre. Samt nidblödning med två av barnen.

Första var inte planerad och jag hade nidblödning i två veckor , ,trodde så klart de va mensen fast det bara var några droppar per dag! Tog lite tid där o förstå att jag var gravid. Tills en snäll arbetskompis såg på mig och sa köp ett test :)

Isabelle 2oo7 ♥ Melvin 2oo9 ♥ Nova 2o11 ★ kattaaa.blogg.se
  • 3 barns mamma84

Jag blev trött några veckor innan men jag hade lågt HB innan på 3,0 nu är allt på top efter sjukhuse besöket igår som var 7,5 jag e frisk nu.
    Men fortfarande sjukt trött.
    BIM+2 så jag vet fan alltså vad det kan bero.
    Trött fryser illamåände irriterad flytningar och att röka är uha inte gott längre.
    Men vågar inte testa mig då jag bara inbillar mig nog
    När ska jag våga testa mig kanske bara mensen som är sen som vanligt.
    Vi ska till sverige den 22:a och jag vill kom inte ha mens och sitta inne i en bil i många timmar
    Typist jag som brukar blöda i 7 dagar och kraftigt
    Huvudvärk ont i ögonen och sååå trött.
    Hungrig men har inte ätit på hela dagen då jag inte känner sugen alls på något.
    Låter det som om mensen kommer iaf ?

Förlåt om jag klagar              

• 3 barns mamma84

Mensvärk då och då men just nu inget kommer ibland men saken e att alla behöver inte ha mensvärk fast man e gravid eller inte gravid.

Svar på tråden Alltid mensvärk innan plus?