• sarsparis

Håller kaxs skalkläder mot regn?

Ni som har kaxs skalkläder, håller de mot ösregn? har nämligen hört att det är lite si och så med det trots sina 10000 vattenpelare.

• Svar på tråden Håller kaxs skalkläder mot regn?
  • Maisie

Absolut.

Jag valde en skaloverall från kax (den hade bara 5000) när dottern var liten och hon blev aldrig blöt, trots ivrigt uppletande av vattenpölar och trots att hon ofta hamnade sittande i dem. Vi valde inte pop för den passade inte dotterns kroppstyp (långbent och med kort kropp) Nu har hon byxa och jacka i stället och de har hållit henne torr utan problem. Hade tänkt köpa Lindex men de hade ju försämrat sina skalkläder i år. Pop är bra men jag gillar inte axelbanden. 

• Fru Plommon81

Ja, visst! Har tom testat med vattenslangen litegrann =) Man får kolla bara, för de har både vattentäta och vattenavvisande skalbyxor och de senare håller nog inte lika bra.

• Konvaljen

Vi har alltid haft Polarn men köpte en jacka från Kaxs på rean för att testa. Är supernöjd hittills, ingen skillnad alls mot Polarns förutom att den faktiskt sitter bättre på dottern som är väldigt smal. Är bara 5000 i pelare men har testat den i duschen och inte en droppe gick igenom.

• Queen Of Darkness

Utan tvekan! Alla mina tre barn har det och har hållit sig torra genom allt!

Efter 30 minuter i den här pölen där det på vissa ställen gick upp till knäna på minsta var fotsulorna det enda som var blött, så fy på gummistövlarna
    Får väl lägga till att dom lekte ganska rejält i vattnet

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Håller kaxs skalkläder mot regn?