• Pallas Athena

Erfarenhet av ABC design?

Är det någon som hört något, negativt eller positivt, om det tyska barnvagnsmärket ABC-design (helst då Duo Genio, vilken är den som jag funderar på)? Jag funderar nämligen på att köpa en sådan i Tyskland, då det är riktigt billigt där..
    Någon som kan råda mig att göra det eller avstå?

• Svar på tråden Erfarenhet av ABC design?
  • magdalena 80

Hejsan!
    Min kompis har en sån. Eller, jag vet inte vad modellen heter men det e en kombi i alla fall.
    Hon har varit helt nöjd med sin, de köpte faktiskt en mindre sittkärra av samma märke för inte så länge sen.
    Här i Finland säljer de ABC vagnarna på vår motsvarighet till ICA. Alltså på de stora matbutikerna, typ MAXI.

Jag tycker att man får en bra vagn i förhållande till priset. Man kan ju inte jämföra med Emmaljunga eller dylikt men helt bra e den. Dock kan man knappast räkna med att få speciellt mycket för den om man vill sälja den sen.
    Tror att den vagnen hon har kostade 330 euro, ca 3000 kr då alltså.

Lycka till!

• Pallas Athena

Vad bra att hon är nöjd! Nej, att sälja den vidare är inget som är viktigt för oss, vi har hellre en lite billigare vagn som vi kan ge vidare till syskon osv senare, om vi inte ska behålla den själva..

• Kattiz

Tänkte köpa mig en sån men struntade i det när jag tittat närmare på den. Kollade in en Pramy tror jag den hette. Den är en kombivagn med svängbart styre. Nåväl för det första, mjukliften är jätteliten lade dit min dåvarande 2mån bebis och hon hade ingen overall el dyl och hón rymdes knappt!! Sufletten har väldigt mkt ljud då du fäller den upp och ner samt svår att få den att sitta snyggt. Hela vagnen är väldigt tung du får trycka mkt på för att få den svängd..Du kan hitta beg. sådana till hyffsat pris men skulle INTE köpa en ny!! Sulkys kanske de kan göra men inte kombivagnar!
    Har inte kollat på Duo Genio..tror inte ens den finns här. Skulle jag köpa en ABC-vagn så vore det 3-hjulingen..

Näpp jag skulle satsa i nåt annat märke. Onödigt att ta hem en vagn fr Tyskland om du inte 100% säker och fått se en ABC-vagn innan.

Lycka till!

• Pallas Athena

Nej, det var bra att jag fick veta att de finns i Finland, eftersom jag ska dit nästa vecka, och jag tänkte då titta närmare på en sådan.. Men det kan ju vara skönt att få reda på några åsikter från sådana som har haft den ett tag, då man inte kan märka allt på de få minuter man ser den i affären..

• magdalena 80

Kom just på att det hon tyckte var negativt med deras vagn var att kanterna på mjukliften ( den finns bara med mjuklift ) gärna "ramlar" inåt. Förstår du vad jag menar? Kanterna böjer sig liksom in mot bebisen ganska lätt eftersom det inte finns någon metall"stång" i den som det finns i t.ex Emmaljungas. Men för 330 euro kan man väl inte begära att den ska ha "allt" heller.
    Vi har inte alla modeller av ABC vagnarna här i matbutikerna, utan det e just den kombimodellen som finns o så e det väl två olika sorters sittkärror tror jag. Ja, o så har de åxå en syskonvagn.
    Det e på Citymarket du ska leta om du e intresserad.
    ABC vagnarna finns ju inte i så många färger heller, det e väl tre olika färgalternativ de har. De går i blått, gult eller beige. Tycker att den i beige e jättefin.
    Om de inte har den du e intresserad av i rätt färg kan du be att de ringer till ett annat CM o kollar om det finns där. De har ganska litet lager (hade i alla fall det då min kompis köpte).
    Jag tycker inte att deras vagn e speciellt tung, eller den väger väl ungefär som min Emmaljunga Crossway. Så tyngre än andra vagnar tror jag inte att den e.
    Storleken på liften vet jag inte vad jag ska säga om. Deras flicka e född i februari o hon har ju sovit ute i vagnen. Då det blev varmare tog de ju bort liften men det var nog på grund av värmen, inte pga att den blev för liten. Men det lönar sig säkert att kolla upp det där om man t.ex. får en höstbebis o behöver envända liften länge.

Vad passligt att du skulle till Finland! Kanske du ska till Åbo? Eller H:fors? Nåja, lycka till! Kram

p.s. personalen i butikerna vet inte speciellt mycket om vagnarna så det e ingen poäng att göra en hel lista med frågor typ... du måste nog försöka hitta info på annat sätt

• Trollet73

Bor själv i tyskland och har en abc vagn, trehjulingen..heter någonting med air..
    vi hade den från början som liggvagn, med en lift från märket "linden", funkade jättebra. Man kan vända på sufletten och bebisen ligger då med huvudet vid fotdelen och senare avänder man den som vanlig sittvagn. Jag tycker det är en bra vagn, hade teutonia innan men tyckte den var för tung och klumpig och bred, med vår abc vagn är vi jättenöjda, tycker varken den är tung eller obehändig. Den går att fälla ihop hur lätt som helst och man kan även ta av alla tygdelar och tvätta dem, vilket jag precis har gjort så nu ser den ut som ny. Den är stabil och ser snygg ut tycker jag så jag är mycket nöjd med det valet. Köpte den ny precis när den modellen kom ut och betalade ca 180 euro, dvs ca 1600 kronor.
    Liften kostade ca 500 kronor.

• VeronicaMy

hejsan jag har en ABC vagn pramy luxe tror ja den heter (den med nallar) och jag är så super nöjd med den! kanon bra vagn...
    så jag har bara bra erfarenheter av den!!!
    Tummen upp från mig

Svar på tråden Erfarenhet av ABC design?