Hur fungerar kvinnor?
Jag och min fru skildes för några år sedan efter att hon träffat en ny. Vi har en dotter tillsammans som snart blir 5 - delad vårdnad, varannan vecka. Allt fungerar smidigt med detta.
Det är dock inte detta tråden handlar om utan de kvinnor jag träffat efter min skilsmässa. I princip alla (några) har blivit kära i mig för att jag ser bra ut och att jag är trevlig, varm, trygg, kreativ (konstnär) och väldigt känslosam person. Ofta har jag varit raka motsatsen till deras tidigare partners och i princip alla har sagt att det är just det den typen av man de letar efter. Jag har blivit väldigt förälskad i ett par av dessa kvinnor och har velat ta relationen längre och de har varit precis vad de också önskar... men sen har det gått en månad till och då får de plötsligt kalla fötter och måste tänka efter noga, och då kommer det alltid samma sak - kan vi inte bara vara vänner istället? För en av kvinnorna gick det några månader sen var hon tillsammans med en alkis som behandlar henne som luft och var precis alla de saker som hon sa till mig att hon inte ville ha... Nu är jag i samma sits igen - sitter och väntar på att kvinnan jag träffar nu måste fundera över vår framtid och jag är rädd att historien upprepar sig.
Jag förstår inte riktigt hur kvinnor resonerar, eller rättare sagt de kvinnor jag har träffat - ska inte generalisera och skriva att det gäller alla för det vet jag ju inte. Hur kan man säga "Jag älskar dig och vill tillbringa resten av livet med dig" och sedan ett par veckor senare komma med "Jag måste fundera lite över oss och vår framtid"? Eller är det bara jag som är naiv och korkad?
Förväntar mig egentligen inga klockrena svar på mina funderingar, men det hade varit kul att få lite feedback och diskuter lite. Kanske är det jag som har en skev verklighetsuppfattning, vad vet jag?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-03 08:53
Tänkte bara informera om att det förhållandet som var på gång när jag postade tråden första gången har tagit slut precis som mina övriga. Kvinnan i fråga säger att hon älskar mig och jag är precis den som hon skulle vilja bygga sin framtid tillsammans med och t.o.m skaffa fler barn med, men att hon och jag inte står riktigt på samma plats i livet - att jag kommit lite längre och hon behöver mer tid med sig själv.