• Anonym (Sur och irri)

Varför har han stängt av telefonen?

Det här gäller en kille som alltid har haft telefonen fastklistrad i huvudet. Aldrig haft den längre än 1 meter från sin hand. Nu plötsligt har den varit avstängd i flera dagar?! Han är visserligen på semester i Sverige men är en sån som alltid har den på även på andra sidan jorden, kosta vad det kosta vill. Jag behöver få tag på honom och har skickat meddelande på mail men inget svar. {#emotions_dlg.djavulsk} I helgen sa han att han hade problem med den men igen så kan jag bara konstatera att han är ingen som skulle vara utan telefon i några dagar. Då skulle han fixa en ny vilken skittelefon som helst bara för att ha en och det kan man väl göra även om man inte är hemma så länge man är i Sverige? Det spelar väl ingen roll vilken telebutik man går till? Vet inte ens varför jag skriver det här men jag var bara tvungen att avreagera mig lite och kanske har ni några goda råd eller teorier att ge till varför någon som lever i symbios med sin mobil nu har den avstängd i flera dygn? Annars kan ni väl bara tycka lite synd om mig?

• Svar på tråden Varför har han stängt av telefonen?
  • Balahir

jag bor med min telefon. men nån gång ibland behöver även vår relation en paus.

• Anonym

Vad gäller det? Han är ju på semester.
    och klart det spelar roll vilken telebutik man går till om ens mobil har gått sönder. han har kanske fått ett tillfälligt nummer? Och du ingår inte i de som fått det?

• katalysator

Var är han på semester då? På vårt landställe är det ingen mobiltäckning alls. Om man inte klättrar upp på ett berg en bit bort i skogen, håller telefonen i exakt rätt vinkel och dansar en dans till mobilgudarna, typ...

• Anonym

Han kan väl lika gärna ha tappat telefonen eller så orkar han inte med folk och stängt av den??!

• Anonym

Han har fotfarande problem.
    Insett att förhållandet är osund.
    En miljon andra saker.
    Eller så vill han göra slut med dig.

• Anonym (Sur och irri)

Men även om han skulle ha tappat den så kan han ju bara gå och köpa en ny och få ett nytt sim-kort i vilken affär som helst som är hans operatör? Pengarna är inte ett problem för honom att skaffa en ny så det kan inte hänga på det. Han har även ett eget företag så jag har svårt att se att han ens skulle kunna stänga av telefonen helt bara för att han känner för det. Det hela är mycket märkligt.

• Anonym
    Anonym (Sur och irri) skrev 2012-07-10 16:50:34 följande:
    Men även om han skulle ha tappat den så kan han ju bara gå och köpa en ny och få ett nytt sim-kort i vilken affär som helst som är hans operatör? Pengarna är inte ett problem för honom att skaffa en ny så det kan inte hänga på det. Han har även ett eget företag så jag har svårt att se att han ens skulle kunna stänga av telefonen helt bara för att han känner för det. Det hela är mycket märkligt.
    Det tar ju ett par dagar för att få ett nytt simkort med det gamla numret.

Bara acceptera att han inte vill ha kontakt med dig..
  • Anonym
    Anonym (Sur och irri) skrev 2012-07-10 16:50:34 följande:
    Och hur ska du DÅ ringa honom? Nytt simkort = nytt nr.
    Trasig telefon = man kommer inte åt gamla nr.

Men jag tror att han vill göra slut med dig men är för feg för att säga det.
  • Anonym (Sur och irri)
    Anonym skrev 2012-07-10 16:49:57 följande:
    Han har fotfarande problem.
    Insett att förhållandet är osund.
    En miljon andra saker.
    Eller så vill han göra slut med dig.
    Fast om han vill göra slut med mig fast vi inte ens är ett par hehe så löser det sig ju inte genom att stänga av för alla, då vore det ju smidigare att bara låta bli att svara på mina samtal kan jag tycka? Seriöst så tvivlar jag starkt på att han skulle ha stängt av den pga mig så vad är problemet?
  • Anonym

han kanske upptäckte att det var skönt att ha telefonen av och verkligen njuta av semestern?

Svar på tråden Varför har han stängt av telefonen?