• Anonym (kina)

Tvillingar - vill inte bara gråter

Jag är i vecka 23, bor med min sambo och hund i en etta, jag pluggar och han jobbar, han drar mest till hushållet och jag lägger det jag kan, jag har aldrig några pengar till mig själv att lägga på roliga saker, han kan sticka åt mig någon hundralapp ibland eller så ..

När jag plussade så var jag väldigt inne direkt på ABORT, jag hade spiral så det var inte oskyddat.
    Min sambo var inte inne på samma linjer, vi bestämde att tänka på det enskiljt några dagar och sen prata om det.
    Efter dom tre dagarna så visste jag inte riktigt vad jag ville, men han visste , han ville behålla.
    Allt skulle gå ihop, vi kan börja söka större lägenheter, vi får plats här så länge, vi kan dra in på utgifterna och spara mer redan nu... tillslut så kände jag att jag också ville behålla...

Idag var jag på ultraljud då jag haft en mindre blödning och var orolig,
    "det ser bra ut men vad är det här" sade bm och studerade lite mer, sen sade hon - kolla, tre fötter !
    Jag blev totalt chockat och frågade - men den kan väl inte ha tre fötter ????
    Bm skrattade medans hon vinklade skärmen lite till och sade - kolla, det är två .

Jag gråter, miin pojkvän jobbar och vet inget än.
    Vi har inte fått större lägenhet, köerna är långa, vi kan inte köpa, vi har satt upp byteslappar , ekonomin skulle precis gå runt för oss och en liten, platsutrymme osv... men nu är det TVÅ... inget går ihop då 

• Svar på tråden Tvillingar - vill inte bara gråter
  • Lena

Två barn kräver inte mycket mer utrymme än ett och kostar inte mycket mer de första åren.

• Anonym (jag)

Du har precis fått veta att ni ska få tvillingar. Självklart är det en chock.
    Du får vara ledsen och orolig, det kommer bli bättre.
    Ge det några dagar, låt det sjunka in.

Ni ska få tvillingar, hur häftigt är inte det??     

• Anonym

Grattis TS! Du har fått jordens gåva och det kommer snart att smälta in:)

• Rödaskor

Även om det är jobbigt nu så kommer det känns alldeles naturligt och självklart om ett tag, iaf när dem är ute. Bara för det är två behöver ni inte två av allt, spec inte när de är små.

• keno

Då de talade om för mig att jag väntade två, skrek jag bara rätt ut! Det går inte, jag vill inte, vi måste flytta, vi måste köpa ny bil osv osv.....

Men beskedet smälte in och jag insåg efter ett tag (inte direkt) hur häftigt detta var!

Kan idag fem år senare titta på mina två tjejer och fascineras av hur jäkla häftigt det är att följa dessa två underbara individer och undra hur jag kunde förtjäna att få den underbara turen att få tvillingar!

Förstår att du är i chock, det var jag också ett bra tag!

Vi bor fortfarande kvar dock i en trea (men vi har även två bonussyskon ibland), har samma bil kvar osv...

Det går, det fixar sig. Dröjer många år innan barnen "kräver" större utrymme. Våra tjejer delar rum, men där är de aldrig. De är där vi är.

Stort lycka till!

• Anonym

Jag undrar - är det inte farligt att behålla barn som kommit till när man haft spiral?
    Det ska ju inte gå, så kan barnet inte skadas? Har hört att man inte bör göra det.

• Folk

Tror inte TS kan se hur "fantastiskt, fenomenalt, underbart, ljuvligt och helt.....helt underbart" det är just i nuläget.....

Svar på tråden Tvillingar - vill inte bara gråter