• eriiiicah kron

    Konstig dröm

    Hejj jag hade en sjuk konstig dröm om min pappa min pappa hängde sig för 2 månader sen och efter dem 2 månaderna drömde jag om han att han slog på mig och tog bilder på mig när jag skrek när jag fråga vem det var för jag såg han aldrig så tog han ett papper och ritade ett rep som han hade hängt sig i han fortsätte slå mig till sist sa han att "du har missat något" sen vaknade jag och jag fattar inte budskapet med det här? Någon som vet som kan förklara


  • Svar på tråden Konstig dröm
  • VeteKatten

    Ja jag vet ju inte meller men jag tror att slagen som din pappa utdelade i drömmen symboliserar smärtan han åsamkade dig genom att ta sitt liv.
    Att han frågade "vem där" symboliserar kanske att han inte fullt ut tänkte igenom konsekevenserna av sin handling, alltså han hade inte klart för sig vilka han skulle skada genom att begå självmord.
    Att han ritade ett rep betyder nog bara det uppenbara, eftersom det var ju ett rep han använde.
    "Du har missat något" kan ju vara en massa saker, kanske betyder det att du undermedvetet är orolig att du missat tecken som kunde ha hjälpt dig att förstå vad han tänkte göra i tid, eller kanske betyder det att du missat något av det som är poängen med livet, alltså någon sort insikt om vad som gör livet värt att leva.

  • VeteKatten
    Nerfherder skrev 2015-03-06 23:58:22 följande:

    3 år gammal tråd


    OCh hur gammal är farbror själv då om jag får vara så ofin?
Svar på tråden Konstig dröm