• KristenTjej84

Kristna filmer, var kan man handla dom?

Hej, jag är ute efter en jättebra film som heter The Perfect Stranger av Jefferson Moore.
    Jag undrar, vart kan man hitta den i Sverige? jag har inget kreditkort, kan ej handla den från USA.
    Vart handlar ni kristna era kristna filmer??

• Svar på tråden Kristna filmer, var kan man handla dom?
  • Free Spirit
    KristenTjej84 skrev 2012-07-10 21:09:08 följande:
    Hej, jag är ute efter en jättebra film som heter The Perfect Stranger av Jefferson Moore.
    Jag undrar, vart kan man hitta den i Sverige? jag har inget kreditkort, kan ej handla den från USA.
    Vart handlar ni kristna era kristna filmer??

Dessvere fant eg ikke filmen du søker, men her er et lite utvalg..

ws.livetsord.se/film/spelfilm.html
  • elyse

Varför kan du inte handla från USA? Går England bra? För då finns ju www.amazon.co.uk. Med ett betalkort (det behöver inte vara kredit på det) kan du handla. 

• KristenTjej84
    elyse skrev 2012-11-15 23:06:22 följande:
    Varför kan du inte handla från USA? Går England bra? För då finns ju www.amazon.co.uk. Med ett betalkort (det behöver inte vara kredit på det) kan du handla. 
    Därför att jag inte har kreditkort o de kräver kreditkort nummer från USA/England..

• lillajag02

Har även ett tips på film - Left behind. Den filmserien är riktigt härligt bra och får en att tänka efter hur vår framtid kan se ut. Men jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att hitta dem, mer än att kanske det finns på www.libris.se

• elyse
    KristenTjej84 skrev 2012-11-16 08:35:47 följande:
    Därför att jag inte har kreditkort o de kräver kreditkort nummer från USA/England..

Nej, du behöver inte ha ett kreditkort, men du måste ha ett bankkort. Det kallas dock samma sak på engelska. Jag beställer regelbundet från både USA och England och har inte kredit på mitt kort. 
  • KristenTjej84
    Johan75 skrev 2012-11-18 11:58:40 följande:
    Vad räknas som en "kristen" film? 
    En film där man har med Jesus & Kristendomen på ett positivt sätt.
    Left Behind serien har jag redan sett, detsamma med The perfect Stranger och Another perfect Stranger..
    Och Jerusalem Countdown, Hidden Secrets, Fireproof, Courageous och Apocalypse serien..Samt The Encounter & uppföljaren Encounter Paradise lost. Passion of The Christ och Nativity Story.
     Här är några av deras trailers, älskar dom alla filmerna.

Och här är en av filmerna i sin helhet:'

Det här borde ge dig en bred inblick i kristna filmernas fantastiska värld,
  • Johan75
    KristenTjej84 skrev 2012-11-18 12:52:09 följande:
    En film där man har med Jesus & Kristendomen på ett positivt sätt.
    Left Behind serien har jag redan sett, detsamma med The perfect Stranger och Another perfect Stranger..
    Och Jerusalem Countdown, Hidden Secrets, Fireproof, Courageous och Apocalypse serien..Samt The Encounter & uppföljaren Encounter Paradise lost. Passion of The Christ och Nativity Story.
     Här är några av deras trailers, älskar dom alla filmerna.

" rel="nofollow" target="_blank">

" rel="nofollow" target="_blank">

Och här är en av filmerna i sin helhet:'

Det här borde ge dig en bred inblick i kristna filmernas fantastiska värld,
    Måste hela "tonen" i filmen vara positiv, eller räcker det med att det inte är en negativ vinkling av kristendomen som religion? 

Att jag frågar beror på att jag själv tycker det finns många bra skräckfilmer som bygger på den kristna mytologin.
    Behold, i come as a thief.
  • jaghopparhögt

Det finns ganska många småbolag i USA som gör kristna filmer. Förvänta dig inga storslagna effekter och kända skådespelare bara. Utan mer familjefilmer med ett kristet budskap om att vara snäll och tro på Jesus. Mer om människor och deras livsstil än om kristendom i sig.

• KristenTjej84
    jaghopparhögt skrev 2012-11-18 19:06:56 följande:
    Det finns ganska många småbolag i USA som gör kristna filmer. Förvänta dig inga storslagna effekter och kända skådespelare bara. Utan mer familjefilmer med ett kristet budskap om att vara snäll och tro på Jesus. Mer om människor och deras livsstil än om kristendom i sig.
    Jag tycker de kristna filmer jag sett, har jättebra effekter och jättebra budskap och framtids förberedande.. 
    inklusive dessa jag listade förut här och länkade till.
    Filmer som borde visas i Svensk TV så att folk såg att det finns en Gud, det man ser påverkar en mer än man tror. För många av de händelserna som folk går igenom i filmerna, är såna vi kan jämföra oss med. Det är inte bara en dans på rosor och allting är så puttefnuttit hela tiden.
    Men Gud finns där och ger styrka i alla fall.
    I Left behind filmerna fanns det en riktigt hårdnackad ateist t e x. Som hade fått helt fel bild av Kristendomen.
    I filmerna finns tvivlare, starkt troende, poliser,piloter, terrorism bekämpare och vanliga familjer..
    Helt enkelt hur livet kan vara.

Nej jag vill inte se några skräckfilmer, har fått nog av dem under min uppväxt tack.

• CarlS
    Johan75 skrev 2012-11-18 11:58:40 följande:
    Vad räknas som en "kristen" film? 
    Brokeback Mountain?
  • Johan75
    CarlS skrev 2012-11-18 21:49:14 följande:
    Brokeback Mountain?
    Knappast.

Däremot tänkte jag osökt på Omen och Exorcisten som båda använder sig av den kristna mytologin och är gjorda med kristna ramar för vad som är "verkligt".

Eftersom jag varken har sett eller funderar på att se någon av alla dessa filmer så vet jag fortfarande inte riktigt vilka kriterier som ska uppfyllas för att det ska vara kristna enligt TS. Jag antar att de beskriver en värld där Jesus är närvarande och verkligen gör skillnad på något vis, men mer vet jag inte. 
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Kristna filmer, var kan man handla dom?