• Mej 70

babysitter och babygym...NÄR?

Hej alla fina!!
    Jag undrar när man kan börja använda babysitter resp babygym???
    Såg att babyland hade babysitters från babybjörn, som kostar runt 750:-. Kan man använda en sådan på en 2-veckor gammal liten kille? Sen fanns det även någon för 250 kr för barn från 2 v upp till 12 kg? Är det en sån man ska ha?

När kan man börja använda babygym??
    Kram
    :)

• Svar på tråden babysitter och babygym...NÄR?
  • Melancholic

alltså babysitter har jag för mig dom ska vänta tills dom e 8 veckor med. men kan missta mig.babygym kan man ju börja med när som helst. dom kan ju ligga där å titta på sakerna bara för att börja greppa efter saker brukar komma först runt 4 månader..

• ebben

sitter kan de ha en liten stund redan från födseln.OM den är ganska "liggande" liksom.......de kan ju inte direkt sitta.......
    gym måste de bli några veckor för att "fatta",eller när man märker att de börjar TITTA ordentligt.......då får de ju nåt roligt att se på-o så småningom vill de ju röra i det de ser......
    svårt att säja direkt ålder.

• Moomin

Babysittern använde vi från början, jättepraktiskt om man skall duscha och vill ha bebben med sig mm.

Babygymmet börjar bli kul när bebis är lite mer medveten och kan fixera blicken och sträcka sig vid 1-2 månader. Nu är min son ett halvår och sitter och skakar hela grejjen och den är fortfarande lika kul :)

• GBGTjejN

Babysitter kan men börja använda efter 2 veckor

• Smurfens Mamma

De kan sitta i baby sitter från första dagen precis som man har dem i bilbarnstolen! men det är ju bra att ta upp dem .... så de får sträcka på sig och så precis som med bilbarnstolen

baby gym... tja det vet jag inte men det får du nog prova dig fram!

Lycka till

• Lottietott

Hej! en babysitter med liggläge kan du använda med en gång.
    När det är kallt och ev. drar på golvet kan du lägga en filt eller fäll
    som babyn ligger på,i själva babysittern alltså.
    Det har vi gjort här. Han ligger som en prins i den.

• therese

Jag hade nog väntat lite m babysitter. På BVC sa de till mig m barn nr1 att de helst ska vara ca 2 mån gamla innan man sätter dem i en sitter - och sen ska de bara vara kortare stunder.
    Babygymmet kan du ju egentligen ha hur tidigt som helst - det är nåt att titta på ju, lite kul för barnet kanske när det hänger rätt nära, eftersom det kan ha svårt att se saker på långt håll.
    Men barnet kommer nog inte gripa efter grejerna än på ett tag.

/T

• Luffarmor

Moomin måste bara varna dig min svägerska hade sin 9 mån i en sitter fastspänd då hon duschade hon stängde ögonen så mycket att hon fick schapoot bort duschat (konstiga människa ) O under tiden hade gossen försvunnit, hade krupit upp ur sittern o gett sig i väg på undersökning i badrummet....

• NicoleLouice

Min son satt i sitter runt 1 mån, och gymmet fick han precis, då 8 veckor gammal. Han gillar sitt gym!

• Moomin

Sindi: Jag menade en liten bebis. Inte en stor. Min son är sex månader och rätt rörlig. Jag skulle aldrig komma på tanken att sätta honom i sittern nu (fastspänd eller inte). Babysitter är väl något man slutar med i halvårsåldern?

• Moomin

Nu badar i tillsammans istället :)

• Amorella

BabyBjörns babysitter kan man använda redan från början och tills barnet är ett par år. Den liksom byter funktion över tid. Vår tjej är 9 månader och sitter fortfarande i sin ibland. När de kan sätta sig och resa sig själva så tar man bara bort "byxan" och vips har barnet en egen liten fåtölj. Är supernöjda med vår babysitter.

Och babygym kan man ju också ha redan från början om man vill. Då ligger ju babyn bara och tittar på det som finns ovanför, men det är ju inget "farligt" eller så.

• pattisza

Jag kan också verkligen rekommendera babybjörns sitter. Den kan de använda från början, inte för länge förståss. Tips:Vi köpte våran på blocket för 300:- som ny.
    Babygymmet började min dotter gilla vid 2 månader, Vi har både en som är med en matta under och en i plast med ben, vi tycker bättre om den i plast för den kan man flytta runt och ha ovanför babysitter också.

• Maximilius flicka

Jag kan också rekommendera BabyBjörns sitter. Den är lätt, smidig att fälla ihop och inga konstiga rattar eller skit som kan lossna eller klämma bebisens fingrar. Dessutom är det lätt att ta bort klädseln och slänga i tvättmaskinen eller kopiera och sy ytterligare en klädsel. Du kan sätta barnet i sittern från början och jag lovar att barnet säger till när den inte vill vara där längre. Från början ville vår dotter bara sitta max fem minuter, nu när hon är nästan tre månader vill hon sitta där upptill en halvtimma innan hon vill göra något annat.

Svar på tråden babysitter och babygym...NÄR?