PCO-S?
Hejsan jag är ny på forumet och i stort behov av lite råd från er här.
Jag år 38 år och har just bestämt mig för att åka till Danmark för att göra inseminering eftersom jag länge har haft en längtan efter ett barn.
Igår hade jag tid hos gynekolog för ultraljud och hon skrev i sitt utlåtande att jag hade en tenden till randställda folliklar. Hon frågade även om jag har regelbunden mens, vilket jag har och alltid har haft. Jag har även varit gravid två gånger, en abort och ett missfall. Hon sa att jag skulle vara försiktig med hur jag äter eftersom detta kunde vara ett förstadium till diabetes.
Jag vart väldigt förundrad över detta och ställde inte så många frågor men jag gick hem och googlade. Jag fick då, som det känns nu, svar på alla frågor jag haft angående "felen" på mina kropp. Jag har besvärats av acne sen jag var i 23 års åldern, har märkt av mörkare, grövre och mer behåring under och efter samma tidpunkt. Jag har bukfetma utan att äta särskilt dåligt och min PMS gör mig till ett vrak i en till två veckor varje månad. Innan ungefär 23-års åldern hade jag mens i ungefär en vecka, nu har jag visserligen regelbunden mens men den varar endast i 3 dagar. Jag har även drabbats av depressioner.
Tror ni som jag att jag har PCO-S? Tror ni att det i så fall påverkar min fertilitet negativt? Och om det är så hur kan alla läkare jag har varit hos totalt missat detta?
Känner mig maktlös och förvirrad, hur kan jag har gått med detta i så många år utan att en enda läkare kopplat???