• FrökenNorkok

Bra resevagn till 3 månaders baby??

Vi skall åka till Rumänien en vecka i augusti med vår bebis som då kommer att vara ca 3 månader. Nu undrar jag vilken vagn Ni rekomenderar att man ska köpa som sk resevagn?? Vi tänkte köpa en mindre sulky istället för att ta med den "riktiga" vagnen. Några förslag eller något vi borde tänka på innan vi köper en vagn??

• Svar på tråden Bra resevagn till 3 månaders baby??
  • väntar o längtar

Vi köpte en Maclaren Techno XT till sonen när han var 3 månader och han satt/låg riktigt bra från start.

Vagnen har fullt liggläge, relativt stora hjul, stor sufflett och är helt enkelt en suverän extravagn som är perfekt på resan. Det finns även en resebag att köpa till som jag rekomenderar.

• Dixie

Vi var iväg när sonen var 3 månader, men vi hade med vår vanliga kombivagn. Jag hade inte valt att lägga ett så litet barn i en sulky. Vi flög, och det var inga problem att ha med liggvagnen, men jag rekommenderar dock att ha ett bärsele av något slag, mycket smidigt på flygplatsen m.m.
    Vi ska åka iväg nu i vår, och då kommer sonen att vara 9 månader, vi har tittat på Carena Easy som jag tycker verkar bra, vi vill gärna ha en lite rejälare resevagn, inte bara en paraplyvagn.

• Granarna

Jag köpte en Carena Easy då min dotter var 3 mån för att ha som extravagn just om vi skulle bort. Den har fullt liggläge och hård ryggplatta, vilket så små behöver. Tyvärr så blev det ju ingen resa.. (Vagnen kostar typ 1195, så den är hyffsat billig)

• teasmamma

Hej! Vi köpte en teutonia solano. En kanonvagn. Visserligen var tea nästan två när vi åkte iväg, men vi har kompisar som hade en liten plutt. Han testlåg i den o sånt, såg jättemysigt ut. Den är liksom kupan i ryggen, liknar lite en bilstol som man tippat bakåt...när de ligger ner asså. O superlätt o köra. Lite dyrare än snittet...men väl värt det enligt mig.

Svar på tråden Bra resevagn till 3 månaders baby??