• seandra82

zalando.se ngn som handlat där

tänkte handla på zalando.se o undrar e de seriösa ser att sidan e uppbyggd på samma sätt som ellos.se , ni som handlade där fick ni era varor i tid ? passade kläderna ni köpte ?, betalade ni på en gång eller skickade med faktura hem jag vill alltid ha faktura 

• Svar på tråden zalando.se ngn som handlat där
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • zemer

Beställde precis en skjorta därifrån till min man. Förbetalade med internetbanken, vad jag såg så kunde man inte få faktura..
    Varan kom i tid och passade perfekt.

• Hejhoppsan

Har också handlat därifrån och grejorna kom på bara några dagar och var precis som jag trodde. Betalade med Visa.

• Mint

Jag beställde för en vecka sedan ungefär och enligt paketspårningen har DHL försökt nå mig (sin vana trogen i hemmet utan förvarning en arbetsdag). Givetvis var jag inte hemma, men har enligt paketspårningen blivit meddelad.

Det här väcker ju lite frågor:

* enligt hemsidan ska leverans ske med posten när paketet väl kommit innanför Sveriges gräns. Stämmer inte det? Det var en stor anledning till att jag beställde - jag vill inte ha med de där budbolagen att göra helt enkelt. Jag vill kunna hämta min leverans på ett utlämningsställe i min stadsdel, inte behöva ta ledigt från jobbet eller behöva åka till någon terminal vid typ Sturups flygplats dit det inte går någon kollektivtrafik för att hämta tre sketna klädesplagg.

* jag har inte blivit meddelad. 

Jag har mailat Zalandos support också men det tar väl några dagar att få svar. Här kan jag kanske få ett lugnande besked redan under helgen.

Så, någon som vet hur väl paketspårningen stämmer med verkligheten?

Om det funkar som jag vill med Zalando kommer jag nog att beställa alla mina kläder därifrån i fortsättningen. Vilket utbud! 

• tjej87

Jag fick också leverans med dhl, ingen förvarning om när dom skulle komma men andra gången dom försökte var vi hemma iaf. Jag handlade på faktura så för mig fanns det alternativet iaf... Köpte två par sandaler som jag är jättenöjd med :) företaget är tyskt, har precis börjat satsa på sverige/norden och ska vara ett seriöst företag enligt vad jag har läst mig till.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Mint
    tjej87 skrev 2012-07-21 07:15:04 följande:
    Jag fick också leverans med dhl, ingen förvarning om när dom skulle komma men andra gången dom försökte var vi hemma iaf. Jag handlade på faktura så för mig fanns det alternativet iaf... Köpte två par sandaler som jag är jättenöjd med :) företaget är tyskt, har precis börjat satsa på sverige/norden och ska vara ett seriöst företag enligt vad jag har läst mig till.
    Jodå, jag tvekar inte på att det är seriöst. Jag blev bara lite fundersam när det stod att DHL försökt leverera trots att det står på hemsidan att de skulle lämna försändelsen till posten
    röderaff skrev 2012-07-21 08:20:33 följande:
    Hos mig ringde dhl på men jag var inte hemma. Då ringde dom på mobilen och meddelade att paketet skulle lämnas in till posten. Två dgr efteråt kom avin o det var bara att gå ner till posten i mataffären o hämta. Smidigt!
    Vad bra! Dock har de inte ringt mig på mobilen. Jag får vänta några dagar på avin.
Svar på tråden zalando.se ngn som handlat där