Jag tror att jag hade serotonergt syndrom? Någon medicinkunnig el läkare här? Female balans?
Jag har kombinerat sertralin med mirtazapin under ca 1 år, det har funkat ok, inte helt bra. Men min pms har inte blivit bättre. Jag ville då testa naturläkemedlet "Female balance". Efter att ha tagit två tabletter av det så blev jag riktigt dålig, enormt varm, fruktansvärd ångest, yrsel, illamående, hjärtrusning i full fart m.m. Kan detta ha varit serotonergt syndrom?
Efter detta har jag inte tålt att äta någon som helst SSRI, så fort jag har tagit en tablett så har jag fått hjärtklappning, ångest, illamående, typ som att jag blivit överkänslig mot ssri.
Läste senare om att Female Balance, att det ska öka serotonin i härnan, och man ska ju inte kombinera olika medel som höjer serotonin. Blir så arg och ledsen på att Female ej har detta som en varning i läkemedelsbeskrivingen!
Är nu riktigt orolig att jag kan ha fått bestående men av detta i hjärnan? Eftersom jag inte tål ssri längre och just nu kämpar med utsättningssymtom sen en månad tillbaka. Har inte mått bra på ssri sen jag fick denna chock av läkemedel.
Kan man bli normal igen efter detta? Betyder serotonergt syndrom att man måste ha läkarhjälp annars dör man, eller kan man få en lindrigare sort, som eventuellt jag fick? Någon som vet?