Bra resesäng? tips?
Önskar köpa en resesäng...har ngn tips på vad jag ska köpa/tänka på, eller inte köpa?
Önskar köpa en resesäng...har ngn tips på vad jag ska köpa/tänka på, eller inte köpa?
Vi köpte när barnens hus hade storrea på sin. hm.,.. vad kan den heta nu då?! Careena nånting...gick då på typ 300-400 minns inte ord var runt 600
det jag läste mig till innan var att man skulle undvika att köpa i nylon då det prasslar så fasligt. Tror att vår är i nylon och vi har testat den två nätter hos svärmor. Gick till slut iaf när hon väl somnat. så den verkar funka iaf, det blir ju lixom extra nytt när man ska sova på ett annat ställe oxå...
sen måste man väl fundera på vad man ska ha den till. Vi ska ha den när hon ska sova hos svärmor mestadels och alltså är vikten inte så viktigt för oss, men ska man släpa den på tåg/buss etc så är det ju oxå viktigt.
sedan att den är stabil såklart.
Lycka till
Nervis -tack! Ska jag tolka det som att ni är nöjd med eran?
Och - förresten, när var det storrea på Barnens Hus, tror du de har det ofta?
Vi har en Carena, tror vi betalade ca 650 kr för den och vi är jättenöjda. Vi har använt den 15-20 nätter. Den är stor och rymlig så man kan nog ha den rätt länge och den fälls ihop väldigt smidigt och är lätt att ta med sig. Sonen har t.o.m. sovit bättre i den än i sin vanliga spjälsäng, förmodligen pga att den är större och att han inte krälar in i huvudändan lika snabbt.
Vi har en sån Carena resesäng, inköptes på Barnens hus för ca 500 kr förra vintern.
Den har funkat jättebra. Visst kanske den är prasslig, men när den väl står på plats så är den så "spänd" att det ska en del till för att det ska prassla. I så fall är det nog mer att lillpys drar med fötterna över nät-delen och det låter lite.
Jag läste nån test i Vi föräldrar där Carenas säng fick bra betyg.
finns madrass inkluderad i Carena?
Vi har en CHICCO som är kanon bra
Men jag tror att resesängar är lika bra oavsett fabrikant. Det skiljer ju inte ås mycket i funktion.
Tror inte att madrassen ingick. Vi har en separat madrass. Det är dock samma mått som tex IKEAs spjälsäng.
Jo, vi är nöjda, flåt om det framkom dåligt
Lite virrig i dag
Barnens hus hade nån drive i övik innan jul då de hade en annons med att det var rea kväll. bla denna rese säng. Fått för mig att det är ibland de har det då och då på olika varuhus....
sedan kan jag ju tipsa om att köpa beg. oxå om man vet vilket märke man vill ha och så. fördelen är att de ofta är använda lite men nackdelen att de gamla modellerna inte var så säkra som de nyare....
i den vi köpte ingick nån madrass, men den var hemskt tunn tyckte jag? Men vi la en liten filt i botten oxå bara för att...
Vi har en från HAUCK. Sängen är FUL men fyller sin funktion på landet där vi har den permanent.
www.hauck-group.de/img/artikel/akt/liz/33/d/d-33-603611a.jpg
Farmor köpte den på en resa till Tyskland. Hon visste att vi behövde en på landet. Den är verkligen GRÄSLIG *asg*
Kul att Hugo ska sova i den snart...hihihhi värsta tjej sängen.
Helena- den var väl inte ful
Något tjejig kanske dock
Helena75: Tycker helelr inet att den är ful. Lite pottrig för min smak men annars är den ju rätt gullig tycker jag