• Anonym (tjockis)

Operation utomlands?

Jag undrar om det finns någon som gjort en gp op utomlands?
    Jag kollade runt lite på nätet och hittade ställen där priset var runt 60.000 istället för som här i sv runt 100.000.
    Men då är frågan hhur det är att göra en op utomlands? Finns det någon som vet, har erfarenhet?  

• Svar på tråden Operation utomlands?
  • Anonym

Är det inte bättre att göra den via landstinget här i Sverige? Eller uppfyller du inte kraven här?

• Anonym (tjockis)

Enligt dem så har d inte plats för mig då mina värden är för bra och jag inte har några relaterade sjukdomar. Att mitt BMi e över 35 spelar inte någon roll.

Jag har försökt att gå ner i vikt i hela mitt liv men lyckas inte. Och nu ger jag upp. Har andra problem som jag inte kan få hjälp med om jag inte går ner i vikt men jag får inte hjälp med att gå ner i vikt så därför börjar jag fundera på att göra en privat op och undrar då om det finns någon som gjort op utomlands. 

• Anonym (Siliconbabe)

Jag opterade mig i Thailand, kostade 18 000kr i stället för drygt 50 000kr och de var mycket bättre service och de hade bra koll på vad de sysslade med. Inget problem och de var betydligt profsigare än sjukvården i Sverige. Snarare tvärt om så att jag är irriterade varje gång jag måste besöka den svenska sjukvården idag.

Om du ska göra en fettma operation så får du tänka på att man måste uppfylla vissa kriterier för att få göra den, och de gäller i alla länder även om man betalar själv. Så du ska inte tro att du bara kan åka utomlands och få operationen gjord. Titta på serien "plastikturisterna" så fanns de en som gick in i just den fällan.

Svar på tråden Operation utomlands?