• TessaLove

    Blödning vid ägglossning

    Jag har enligt test, ÄL nu inom 48 tim Jag undrar ifall det är fler som brukar ha en liten blödning vid ÄL. Jag brukar inte ha det men efter jag testat positivt i morse så upptäckte jag små stänk av mörkt blod i trosan. Under dagen har det inte kommit mycket, några stänk till och nu inget mer.
    Jag vill bli gravid och har tagit Pergotime för att få ÄL. Det enda som var skillnaden denna gången var att jag fick egen mens. Det känns nästan som mensvärk nu och jag tror att jag kanske faktiskt har en normal ÄL. Min erfarenhet av ÄL test har väl varit sådär. Har läst nånstans att om man har PCOS så kan testen ibland vara missvisande. Fast om jag är i balans nu så hoppas jag att jag kan lita på det. Jag har dessutom gått ner ett antal kg (tjohoo) så min PCOS kanske mildrats lite...eller vad tror ni...jag menar bara det att jag fick mens själv är ett framsteg.
    Tycker även att blödningen liknar hur mitt missfall började i november...fast nu vet jag med säkerhet att jag inte är eller har varit gravid nyligen.

    I alla fall, nån som känner igen en sådan blödning?    

  • Svar på tråden Blödning vid ägglossning
  • Capiche

    Jag har äl den 29/7. 
    Började få blodblandade flytningar igår och håller i sig idag också.
    Vet inte varför :/
    Få se om det tar sig denna månad.

    Tyvärr har jag inte erfarenhet av pco

    Hur går det för dig?  


    ~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • TessaLove

    Jo, det var antagligen en ordentlig ägglossning! Jag är gravid nu, tjoohoo! Hoppas verkligen det går bra denna gången. Jag vet vad som kan hända men jag vill tro att bebis stannar. Har ordentliga symtom vilket jag inte hade när jag fick missfall... Så jag hoppas att det går bra för dig också! Glad sommar!!

  • crimson

    Grattis! (Jag har ofta en liten blödning i samband med äl)

  • Capiche
    TessaLove skrev 2012-07-26 13:18:03 följande:
    Jo, det var antagligen en ordentlig ägglossning! Jag är gravid nu, tjoohoo! Hoppas verkligen det går bra denna gången. Jag vet vad som kan hända men jag vill tro att bebis stannar. Har ordentliga symtom vilket jag inte hade när jag fick missfall... Så jag hoppas att det går bra för dig också! Glad sommar!!

    Men gud va roligt!!! Grattis får hoppas det blir samma för mig.
  • lejonhjärtat

    Vet du om du fick äl efter eller före blödningen? Har pco s och har för första gången en sån blödning har dock inte tagit pergo.

Svar på tråden Blödning vid ägglossning