• Anonym (Jahapp)

Bauhaus kreditkort, någon som vet?

Vi har via nätet tagit en kredit på Bauhaus på 5000 kr, som kommer betalas den 25:e när lönen kommer. Vi håller på med ett renoveringsprojekt hemma och vi VET att pengar kommer in vid lön så kortet kommer betalas av direkt nästkommande månad. Så ingen behöver orda något om det!!

Det jag undrar över, är om någon vet om vi kan åka och handla imorgon på Bauhaus och då uppvisa legitimation och få handla med krediten? Den borde ju de se utan att vi har kortet? Eller fungerar det inte så eftersom krediten är via Resursbank? 

Tacksam för svar om någon vet?

• Svar på tråden Bauhaus kreditkort, någon som vet?
  • 223

Jag vet inte hur det funkar när man ansöker på nätet, jag har bara gjort det direkt i butiken.
    Och betalt allt när räkningen kommer. 

• Fattiglappen

Du borde kunna gå till deras service disk och få ett temporärt kort.

En viktig sak du ska veta om detta kort är att om du ex handlar för 4000kr ena månaden och sedan väljer att betala av en del då kommer det komma en uppläggningsavgift på kortet.

Väljer du då att betala 2000kr så kan du ju handla för 3000kr, men väljer du att inte betala av hela skulden på 3000kr så kommer det att komma en uppläggningsavgift på den summan med.

Mitt tips är att du säger upp den krediten och tar ett ICA lån istället. Bättre ränta om inte annat. 

• NoelochJack

Har du med legitimation kan de ordna allt åt dig i butiken (min man jobbar på Bauhaus i Norrköping)

Noel 071120 och Jack 100312
  • Anonym (Jahapp)

Fattiglappen: tack för info, men vi ska betala av allt på en gång, handlar bara om att vi vill bli färdigrenoverade under semestern. Får in pengarna på nästa lön så.. 

NoelochJack: Supertack för hjälpen! Tänkte att det var skönt att veta innan att krediten gick igenom (inte för att det var några konstigheter så). Så det var ju bra att det går att ordna. Tror du jag behöver gå till informationen först eller kan jag gå direkt till kassan och förklara och visa mitt leg???

• NoelochJack

Det bästa är nog informationen, men i Norrköping iaf kan eg vilken personal som helst hjälpa dig på avdelningen.

Svar på tråden Bauhaus kreditkort, någon som vet?