• blueberry4

Grannens hund är helt otrolig! Måste läsas!!!!

Grannens hund är för rolig! Lyssna här!

Hund jäveln har 3 ben och en liten sulki liknande rullstol fast spänd på ryggen så att han kan gå stadigt!
    Han är snart 14 år och ägaren har alltså gjort allt för att hålla denna byracka vid liv. 7 operationer har det blivit låt mig rada upp dem! Opererat bort livmodern. 
                                   Opererat bort en cancertumör i en tarm
                                   Amputerat bort ett bakben då han fick kallbrand

Dragit ut diverse tänder för de har vuxit fel
                                   Hunden fick problem med ena ögat och är nu enögd 
                                    Efter att blivit påkörd av en taxi bil fick man operera huvudet som idag tyvärr är helt utan hår då det blivit ett stort ärr mitt mellan öronen
     Ena örat är borta då en rottweiler bet av det oturligt nog, blev ingen operation men  hunden blev sydd med 75 stygn.        

Hunden eller vad man ska kalla det för heter dessutom trasan! Komiskt namn på en hund med den sjukhushistorian. Ägaren säger att hunden har en hel del egenheter såsom att han gillar att gnida sitt kön mot tuggleksakerna för att sedan attakera tuggleksaken och passionerat bita på den i timmar,antar att hon gillar sin vagina lukt eller nåt och att det stimulerar aptiten som annars verkar dålig, hunden äter inte så mycket av sitt torrfoder men älskar avföring helst fågelbajs och ägaren säger att hunden lixom silar bajset mellan sina felväxta tänder, Nu för tiden har hunden endast 4 tänder kvar så hon kan sila rätt stora högar enligt ägaren. Byrackan skakar hela tiden märkligt på huvudet, tungan hänger ut och nosen är sned! Svansen är pytteliten och färgerna i pälsen matta! Sa jag föresten vad det var för ras? En blandning mellan dvärgpudel och boxer! Men snäll e den iallafall och trogen! Och så länge man inte pratar med den så biter den ej!               

• Svar på tråden Grannens hund är helt otrolig! Måste läsas!!!!
  • Mariohn

Tack TS. Jag vet inte hur jag skulle kunna leva utan denna informationen. Du har rätt. Detta måste alla verkligen läsa. Fy fan vad intressant. 

• LängtanEfterLitenTill

haha låter inte som nån värst vacker hund.. liten då.. vilken blandning dessutom! men om det allvarligt bits om man bara pratar med den så låter det som att den hunden inte mår särskilt bra.. stackaren..

• Ema86

haha roligt. men tror nog att den skulle må bättre av att få avsluta......

• Queenie70

Är detta verkligen sant eller sitter du å fabulerar. Låter som nåt slags hemsk hundexperiment.

• blueberry4

Den lider nog av utssende komplex och tampas tyvärr dagligen med dåligt självkänsla! Man kan se det i det lilla livets ögon eller ögat snarare att den är lite deppig i mellanåt.

• seandra82

vet inte om ja ska skratta eller gråta alltså --  var det min hund hade ja nog avlivat den att göra så många operationer kan inte vara bra o hunden kan inte må bra . 

• blueberry4
    seandra82 skrev 2012-07-11 21:33:23 följande:
    vet inte om ja ska skratta eller gråta alltså --  var det min hund hade ja nog avlivat den att göra så många operationer kan inte vara bra o hunden kan inte må bra . 

Nu har ju grannen börjat snacka om att göra en justering av hundens nos också, för den är väldigt sned. Finns tydligen plastikkirurgi inom veterinär världen oxå,. Jag personligen tycker nog hellre han ska försöka göra något åt hundens spenar som släpas ner i backen men ägaren vill inte lägga för mycket pengar på underredet då den lilla rullstolen ändå är för spenarna den mesta tiden så ingen kan se hur de släpas, men jag ser ju det varje gång jag är hemma hos grannen och dricker kaffe, då släpar den stackarn runt på brösten, hasandes i golvet för han brukar inte ha rullstolen på sig inne. Att nosen är sned tycker jag bara är charmigt.
  • Janna86

Men shit! Sjukt grymt, men de där gav mig dagens skratt! Tackar för den! Men stackars lilla hund.. Håller med några föregående om att hunden nog skulle må bättre av att få somna in, eller somnat in för ett tag sen... 

• LängtanEfterLitenTill
    blueberry4 skrev 2012-07-11 21:48:25 följande:
    Nu har ju grannen börjat snacka om att göra en justering av hundens nos också, för den är väldigt sned. Finns tydligen plastikkirurgi inom veterinär världen oxå,. Jag personligen tycker nog hellre han ska försöka göra något åt hundens spenar som släpas ner i backen men ägaren vill inte lägga för mycket pengar på underredet då den lilla rullstolen ändå är för spenarna den mesta tiden så ingen kan se hur de släpas, men jag ser ju det varje gång jag är hemma hos grannen och dricker kaffe, då släpar den stackarn runt på brösten, hasandes i golvet för han brukar inte ha rullstolen på sig inne. Att nosen är sned tycker jag bara är charmigt.
    fast nu låter det bara som att du driver
  • Queenie70
    blueberry4 skrev 2012-07-11 21:48:25 följande:

Nädu. Nu blev du ett troll.
  • blueberry4
    LängtanEfterLitenTill skrev 2012-07-11 21:52:25 följande:
    fast nu låter det bara som att du driver
    önskar att jag kunde säga att jag driver men det gör jag inte. Hunden finns ( tyvärr) i verkligheten. Jag tycker också det är konstigt men ägaren älskar den här hunden så mycket och säger sig inte kunna leva utan sin lilla trasa.

Sen om hon vill fixa hundens utssende är inte så konstigt den ser ju förjävlig ut. Men den är rätt smart. Idag har den tex lärt sig sitt, det tog bara 14 år. 
  • Queenie70
    blueberry4 skrev 2012-07-11 21:58:52 följande:
    önskar att jag kunde säga att jag driver men det gör jag inte. Hunden finns ( tyvärr) i verkligheten. Jag tycker också det är konstigt men ägaren älskar den här hunden så mycket och säger sig inte kunna leva utan sin lilla trasa.

Sen om hon vill fixa hundens utssende är inte så konstigt den ser ju förjävlig ut. Men den är rätt smart. Idag har den tex lärt sig sitt, det tog bara 14 år. 

Du får nog fixa fram ett foto om jag ska köpa detta.
  • 0611

Sjukt konstig hund om "han" som du skriver opererat bort livmodern.

• blueberry4
    0611 skrev 2012-07-11 22:05:05 följande:
    Sjukt konstig hund om "han" som du skriver opererat bort livmodern.

jag menar hen inte han, tänkte först skriva helt könsneutralt för att undvika att detta skulle bli en jämställdhets fråga men skrev fel, hunden är en tik, hona , tjej. Men vet ju hur känsliga folk är här inne i könsdebatterna. Så hade jag skrivit hon från början hade det väl blivit ett jä´vla ståhej om att hon ska avlivas men hade det däremot varit en hane så ska han överleva och kämpas för till varje pris, därför var jag lite otydlig i början men hunden är alltså en tik hoppas jag är mer tydlig nu TIK
  • Mariohn
    blueberry4 skrev 2012-07-11 22:09:57 följande:
    jag menar hen inte han, tänkte först skriva helt könsneutralt för att undvika att detta skulle bli en jämställdhets fråga men skrev fel, hunden är en tik, hona , tjej. Men vet ju hur känsliga folk är här inne i könsdebatterna. Så hade jag skrivit hon från början hade det väl blivit ett jä´vla ståhej om att hon ska avlivas men hade det däremot varit en hane så ska han överleva och kämpas för till varje pris, därför var jag lite otydlig i början men hunden är alltså en tik hoppas jag är mer tydlig nu TIK
    Hahahaha fan vilken dålig räddning. Genusdebatterna här handlar inte om hundar :´) Snyggt försök. Oajajajaj BUFF 
  • 0611

Ja för alla diskussioner om genus syftar ju på hundar.

• Kroumata

FAN. Jag som läste från början till slut och så fanns där ingen poäng. Suck. Godnatt TS

• fembarnsfar1967

Den här tråden beskriver ett av de mest oetiska vetrinärmedicinska experiment jag har hört talas om. Vilket fruktansvärt motbjudande och ocharmerande djur!

Allergisk mot alla former av uppfostran, att försöka få den här gamla hunden att sitta leder bara till elände.
  • Paddil

Njaa TS. Den här tråden verkar ha en hund begraven. Bättre kan du nog.

Svar på tråden Grannens hund är helt otrolig! Måste läsas!!!!