• Anonym (Hanna)

Hur länge innan mens får du mensvärk?

Hur länge innan mens är det normalt att få känningar i magområdet? Hur vet man skillnad på om det är mensrelaterat eller magont?

• Svar på tråden Hur länge innan mens får du mensvärk?
  • Tealhawk

Jag kan få det allt från upp till en vecka till inga känningar alls innan mens. Rätt störande. Man brukar kunna skilja på mensvärk och magont då mensrelaterade smärtor oftast sätter sig i områdena kring livmodern (långt ned innanför höftbenen) eller i ryggslutet.

These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Hanna)
    Tealhawk skrev 2012-07-12 01:51:54 följande:
    Jag kan få det allt från upp till en vecka till inga känningar alls innan mens. Rätt störande. Man brukar kunna skilja på mensvärk och magont då mensrelaterade smärtor oftast sätter sig i områdena kring livmodern (långt ned innanför höftbenen) eller i ryggslutet.
    Tack för snabbt svar. Om det sitter mer runt naveltrakten eller precis under naveln så är det magont och nånstans nere vid pubeshåret så är det mensvärk?
  • Takex

Cirka 6 timmar innan. Det känns rätt likt när man är dålig i magen men det är ändå skillnad. Har aldrig ont i uppe vid naveln utan det är där nere.

• Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2012-07-12 01:56:50 följande:
    Har du inte fått mens?
    Den är en vecka bort och jag tyckte det var lite väl tidigt att känna av den. Har haft lite småont av och till sen i söndags. Ville bara höra hur det är för alla andra.
  • Anonym (Hanna)
    Takex skrev 2012-07-12 01:57:29 följande:
    Cirka 6 timmar innan. Det känns rätt likt när man är dålig i magen men det är ändå skillnad. Har aldrig ont i uppe vid naveln utan det är där nere.
    Känner du inte av nånting alls innan 6 timmar? Hur långt nere är nere?
  • Anonym
    Anonym (Hanna) skrev 2012-07-12 02:00:13 följande:
    Känner du inte av nånting alls innan 6 timmar? Hur långt nere är nere?
    Men känner du inte din egna kropp?
  • Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2012-07-12 02:02:21 följande:
    Men känner du inte din egna kropp?
    Tydligen inte. Varför blir du provocerad av att jag frågar ett par frågor?
  • Tealhawk
    Anonym (Hanna) skrev 2012-07-12 01:55:26 följande:
    Tack för snabbt svar. Om det sitter mer runt naveltrakten eller precis under naveln så är det magont och nånstans nere vid pubeshåret så är det mensvärk?
    Alltså min navel är väldigt lågt placerad (folk tror alltid att går med byxorna jättehögt som en gubbe pga det snyft xD) så för mig skulle nog mensvärk kunna sitta under naveln närmare än pubisen. Dock får jag oftast mensvärk på sidorna just innan för höftbenen, typ vid äggstockarna skulle jag kunna säga xD Men känns det ingen skillnad för dig? För tycker mensvärk alltid har en speciell känsla som inte magont har även om båda kan vara molande.
    These are not the droids you're looking for
  • Anonym (Hanna)
    Tealhawk skrev 2012-07-12 02:04:46 följande:
    Alltså min navel är väldigt lågt placerad (folk tror alltid att går med byxorna jättehögt som en gubbe pga det snyft xD) så för mig skulle nog mensvärk kunna sitta under naveln närmare än pubisen. Dock får jag oftast mensvärk på sidorna just innan för höftbenen, typ vid äggstockarna skulle jag kunna säga xD Men känns det ingen skillnad för dig? För tycker mensvärk alltid har en speciell känsla som inte magont har även om båda kan vara molande.
    Jag är lite osäker. Om det är precis timmarna innan mens så vet jag säkert att det är mensvärk men nu när det är en vecka innan så blir jag osäker. Jag har haft ont strax under  navelområdet, nere vid pubeshåret men jag vet inte vad som kan vara där under för det känns bara som ben när jag trycker på det (?) och så har jag haft ont i ena sidan väldigt långt ut mot benet, dvs på sidan om pubeshåret mot benet men det känns mest som ben därunder också så jag fattar inte vad som gör ont där?
Svar på tråden Hur länge innan mens får du mensvärk?