Spana skrev 2012-07-12 09:02:22 följande:
Tack snälla för ditt svar!
Hon är rätt tapper min tjej, som haft det sen ettårs åldern.. :( Men man lider med henne ändå trots att hon sällan gnäller. Ofta verkar de dyka upp när hon har nåt i kroppen, som förkylning eller så. Kan det stämma?
Vaseline har jag inte tänkt på :( Så tack snälla för hjälpen igen!
Funkar krämerna på dig som vuxen? Tänker på hur det kommer bli i tonåren osv :/ Kan väl vara känsligt kan jag tänka mig.
Inga krämer fungerar... man måste isf ta dom i förebyggande syfte redan innan blåsorna kommer... och hur ska man veta... dom är svin dyra också... på mig fungerar dom i vilket fall inte... men det kan ju vara annorlunda från person till person.
Vaseline är ju bara bra för att hålla läpparna extra mjuka så att det inte spricker upp och gör ont... sen finns det ju även andra salvor som är bra, jag brukar använda ett lite dyrare läppcerat från apoteket, eucerine läppcerat, kommer inte riktigt ihåg vad det heter nu, men det har jag som Lypsyl så fort jag blir lite torr och det funkar jättebra.
Ja det stämmer att man får blåsor vid förkylning/ stress/ mens/ vitaminbrist/ sämre mun hygien/ för mycket SOL osv..... iaf på MIG men jag tror att det är ganska lika för alla på den punkten.
En hemsk "förbannelse" som jag kallar det, och det bästa man kan göra för att hålla det borta är att vara "så nyttig" som möjligt, det funkar faktiskt! :)
Lycka till igen och hoppas att hon slipper dras med det i lika många år som mig....