Jag måste få hoppa in här då jag blir 29 i år och när jag var yngre (i tonåren) var det så gott som klart att jag absolut skulle ha tandställning, jag var dock tvungen att vänta för jag hade inte fått visdomständer/tappat alla tänder ännu osv.
Sen ebbade det liksom ut. Jag frågade då och då och jag fick alltid svar som "ja, du kommer få tandställning såsmåningom" osv osv.
Jag flyttade, bytte inte landsting men gick till annan tandläkare (dock alltid till folktandvården). Då blev det stora problem för plötsligt var hela min journal borta. Den fanns ingenstans och de hittade den inte. Jag vet inte om den blivit raderad eller nått ?
Har inte haft någon tandställning men har dragit ut 4 tänder, två uppe och två nere för att "ge plats". Dock har jag fortfarande kvar gluggarna - tänderna har alltså inte flyttat av sig själv för att täppa igen gluggarna.
Frågade senare om tandställning men i och med jag då var över 20 skulle jag få finansiera det helt själv.
Mina kusiner som inte alls haft lika fula tänder som jag fick tandställning direkt, brorsan har också haft tandställning men de "glömde bort" honom också så han fick ingen tandställning förrän i 25-årsåldern, dock behövde han inte betala den själv i och med att de var folktandvården som glömt honom...
Funderar på att göra en sån konsultation, vem kontaktar man för att göra det? Nån som vet?