• Anonym (funderande)

Ni vuxna med ADD, hur funkar arbetslivet?

Har en snart 18 årig dotter med ADD som sommarjobbar nu .
    Äter concerta men är så trött och seg på em så hon klarar bara av att jobba ca 6 timmar om dagen. Hon blir så trött så hon mår dåligt. Även trött på morgonen ibland.
    Min fråga: Hur går det för ni vuxna med ADD i arbetslivet? Klarar ni ett heltidsjobb?

• Svar på tråden Ni vuxna med ADD, hur funkar arbetslivet?
  • Little Ms Chatterbox

Man kan bli lite piggare och har lättare för att ta emot alla intryck om man äter Omega. Gör hon det? Har hon aktivitetsersättning? Det har hon rätt till iom hennes diagnos. Se till att få ett kontaktmöte med alla inblandade runt henne nu när hon ska flyttas över från bup till vuxen psykiatri så man skriver en handlingsplan. F-kassa, AF, kurator från vuxen psyk, någon från skolan om hon ff läser. Ta gärna med någon extra som kan aggera "sekriterare". I handlingsplanen ska man skriva ned vem som har ansvar för vad och när det ska vara utfört.

• Anonym (I rätt miljö)

Det är väldigt individuellt. Jag klarar inte vilken sorts jobb som helst men hittar jag ett jobb som intresserar mig och där arbetskamraterna kan ha förståelse för min diagnos så kan jag jobba heltid. Dock är det ju som du säger att man är väldigt hängig när man kommer hem. Jag har upptäckt att jag mår bäst av att jobba Max 80% då klarar jag både jobb och hushåll utan att oroa mig för att bryta ihop. Är 25 och äter conserta. Har jobbat både heltid och deltid genom åren

Svar på tråden Ni vuxna med ADD, hur funkar arbetslivet?