• Odd Pixie

Ombre vs. Loreen-lugg. Vilket passar jag bäst i?

Jag känner att jag verkligen skulle vilja göra något drastiskt med mitt hår. Någon ordentlig förändring liksom. Frågan är bara vad jag ska göra? Om jag bara funderar på vad jag själv tycker är snyggt så dras jag till Loreens frilla, och den är inte heller så långt ifrån min egen. Jag har långt (strax under brösten) mörkt hår med självfall, så isåfall är nog det som saknas själva luggen då. Något annat jag tycker är lite häftigt är "ombre" - dvs. en utväxt som blir stegvis ljusare och ljusare mot topparna. Dock vill jag inte vara blond, så om jag skulle göra det här så skulle det vara en mörkare variant. Typ först mörkbrunt, sen chokladbrunt, sen ljusbrunt eller något i den stilen.

Svammel, svammel, svammel. Men vad säger ni? Vad skulle jag passa bäst i? I galleriet har jag lagt in en bild på mig (huvva!), där man ser lite grann hur jag ser ut i dagsläget i alla fall. Dock svårt att fånga sitt riktiga utseende på bild....

Ni får gärna ge förslag på andra frisyrer/färger. Dock vill jag nog behålla längden.      

• Svar på tråden Ombre vs. Loreen-lugg. Vilket passar jag bäst i?
  • mrsplupp

lugg säger jag, lugg ändrar en hel frisyr och går aldrig ur, ombre känns så uttjatat tycker jag! ;)

• SHAKAWKAW

Ombre. Jag tror du skulle passa bra i gradvis ljusare hår. Lugg är så "kompakt" och blir varmt under sommaren.

• yimby
    SHAKAWKAW skrev 2012-07-13 14:26:29 följande:
    Ombre. Jag tror du skulle passa bra i gradvis ljusare hår. Lugg är så "kompakt" och blir varmt under sommaren.
    Sommaren? Varmt? Var är den? *missat*
  • Billig trevnad

Ombre tycker jag är ganska fult (det ser ju ut som världens maffigaste utväxtrand), så jag tycker isåfall att luggen är bättre. Men Loreen-lugg? Den verkar inte så praktisk. Hänger den inte ganska mycket i vägen för ögonen?

• Odd Pixie

Tack för alla svar! Jag velar fortfarande lika mycket.. men det är kul att höra vad andra säger. Jag gillar verkligen luggen, men det är ju lätt att man ångrar sig och då tar det massor med år innan den växt i kapp resten av håret (eftersom att det är så långt). Ombre å andra sidan verkar det som om man måste underhålla rätt mycket? För det är väl toningar ovanpå blekt hår? Och tänk om man ångrar sig, då har det kostat pengar och slitit på håret till ingen nytta. 

Ja ni hör ju..    

• Rådjur
    Odd Pixie skrev 2012-07-15 20:23:01 följande:
    Tack för alla svar! Jag velar fortfarande lika mycket.. men det är kul att höra vad andra säger. Jag gillar verkligen luggen, men det är ju lätt att man ångrar sig och då tar det massor med år innan den växt i kapp resten av håret (eftersom att det är så långt). Ombre å andra sidan verkar det som om man måste underhålla rätt mycket? För det är väl toningar ovanpå blekt hår? Och tänk om man ångrar sig, då har det kostat pengar och slitit på håret till ingen nytta. 

Ja ni hör ju..    

Om du kör på ombre - så tycker jag du ska fixa det på salong! Det är så sjukt lätt att sabba håret med blekning om man inte är helt säker på hur man ska göra Obestämd Jag tycker annars du ska köra på luggen om jag måste rösta på något (tycker icke-lugg är finast!), det skadar håret mindre, om du bryr dig om att ej skada ditt hår dvs.
  • tjej25

Är utbildad frisör och jobbat i sju år och min rek är inte lugg. Du skulle se så ung ut men det är klart kan ju vara positivt för vissa. Men jag skulle hellre satsa på en dipdye. Du färgar bara ca 10cm av topparna i en annan färg. Om du vill safea i nån ljusare chokladbrun men annars så skulle jag tycka det va fin med rosalila :)

• SHAKAWKAW
    yimby skrev 2012-07-15 05:02:39 följande:
    Sommaren? Varmt? Var är den? *missat*
    Den är (ibland) (ok, inte ofta) här uppe i Norrbotten. Men jag tycker det är varmt sekunden det blir varmare än 15 plusgrader.
Svar på tråden Ombre vs. Loreen-lugg. Vilket passar jag bäst i?