• Bettina

Badring eller vad, till 20 månaders?

Hej,
    Solsemestern till Turkiet är runt om hörnet.
    Men vad bör man ha för"badring" eller liknande till en 20 månaders kille?
    Funderade på en badring med sits i och sådana uppblåsbara ringar att ha runt armarna.
    Finns det andra, bättre alternativ?

Vilka är era erfarenheter?
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Badring eller vad, till 20 månaders?
  • principessan

Sån med sits i hade jag till mina när de inte kunde gå. Sen har vi haft sådana på puffar på armarna.

• Malawi

Puffar på armarna. Vår dotter var lite äldre när hon var i Turkiet första gången, hade precis fyllt två, och för henne var puffar tokbra. Hon lärde sig simma hundsim med dem och hade jätteskoj.

• Dixie

hur vattenvant är barnet? 

armpuffar tycker jag funkar när barnet är vattenvant och kan sparka med benen - annars en badring med sits i! 

• Höghus

Skulle också säga armpuffar. Det har varit toppen för våra barn i den åldern. Då kan de hoppa i och klättra upp och "simma" på egen hand (under strikt övervakning av förälder någon meter bort naturligtvis). Badring halkar lätt av och är i vägen mest tycker jag.

• Billabong

Vi har inte haft något flythjälpmedel alls när vi hade ett barn med oss på utlandsresa. Lättare att hålla och ta emot ett barn som hoppar från kanten som inte har ngt flythjälpmedel - som ändå inte är pålitliga.

OM jag skulle haft ngt så hade jag köpt cherek-ringar, en bättre variant av armpuffar. Finns även delfin-ringar, de är av frigolitmaterial.
    Båda varianterna finns att köpa t.ex. här:  http://www.linneashopen.se/?artnr=25

• Bettina

Tack snälla för era svar. Skrattande
    Var hittar man armpuffar? Är det på en sportaffär eller ?
    Jag skall titta in på linneashopen också.

• Varvet

Skulle oxå säga cherek-ringarna! Dom är rätt dyra med värda varenda krona. Har dessa, gula/röda, till dottern som är ca 20mån och hon "simmar" och flyter jättebra med dessa. Hon är ju en unge som älskar vatten så är en befrielse för både henne och mig när hon nu har dessa och kan röra sig fritt själv...

Svar på tråden Badring eller vad, till 20 månaders?