• Emmalinnéa

Naglar - Vart köper ni era produkter på nätet?

Jag har alltid velat bli nagelteknolog, har alltid tyckt det vart roligt med naglar!

Nu är det så att jag tänkt gå en kurs längre fram den kostar mellan 20-30 tusen och innan jag helt bestämmer mig för denna kursen så vill jag gärna pröva lite hur det är att grejja med nagelförlängning osv. 
    Ni som kan detta med naglar var köper ni era produkter på nätet? vad kan ni rekommendera? några tips för en nybörjare?
    Jag har hittat sidor som nagelvaruhuset,nagelgiganten,nails4you är det nått och ha? den först nämnda ska vara väldigt billigt men jag vill ju inte förstöra mina eller någon annans naglar helt med dåliga saker! Såg att dom hade övnings fingrar man kunde testa lite på så man slipper pröva på en riktig nagel från början också det är väl en bra idé?

Tips å vägledning sökes!  :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-12 19:33
    Extra fråga:
    Borde jag köpa hem ett kit med gele,akryl eller glasfiber? Hittade ett kit på tradera Sina hette det kollade på youtube det var många som var nöjda med den sorten någon av er som testat??

• Svar på tråden Naglar - Vart köper ni era produkter på nätet?
  • Devinsmammi

Man får oftast inte köpa från leverantörerna om du inte har utbildning. Man måste skicks med certifikat.
    Nagelvsruhuset har billiga grejer men jag är nöjd. Tror heller inte dy behöver vara utbildad för o beställa där... Men du bör göra de :/

• Devinsmammi

Går du utbildning så får du med de mesta i priset. Academy Of Divine Beauty (skola) rekommenderar jag dig om du bor i Sthlm :)

• MoonFlight

Jag köpte ett kit på tradera för ca 750 kr Ink frakt med allt man behöver. Gillar man inte gelén kan den alltid bytas ut men som experiment kit och test så fungerar det jättebra.

• Emmalinnéa

Okej jag ska försöka komma in på en kvälls och helg kurs i Borås när vi flyttat dit eftersom jag är hemmamamma det finns en nagelskola där som verkar jätte bra och den är bra tillhands nu när man inte kan komma iväg så mycket med småttingarna.
    Jag vill ha riktigt bra kvalite på både uv lampa och på produkterna jag ska jobba med, vill inte lägga ut pengar på skit jag är en perfektionist så.. :) Vill helst satsa på gele just nu och sen avancera till akryl mm.

finns det inget ställe man kan köpa bra grejjer på som man inte behöver ha utbildning för? 

• kramdjur

Sök på ebay, där lär du kunna hitta det mesta, även sånt som normalt bara säljs till utbildade teknologer.

• Snartfrueriksson

Jag köpte mitt startkit på ebay för typ 500 kr. Sen har jag köpt extra saker på nagelvaruhuset o nagelgiganten

• Flikkan

b4beauty-sweden.se

Rekommenderar ezflow!!
    Jag har gått över till akryl, men har gjort gel innan.
    Detta är proffspridukter
    Och uvlampa köper du för 100kr på ebay även dom stora med timer jag köpte där och är supernöjd!

Har många sidor med gratis frakt med dekoration, nagel tillbehör allt du kan tänkas behöva.

Det tar tid men du kan spara grymt med pengar!

Jag vill själv gå utbildning men det är långt för en utbildning tyvärr så det lär dröja!

Lycka till :)

Svar på tråden Naglar - Vart köper ni era produkter på nätet?