• Trottoarbonden

Var finns kedja till byxa för barn, fickkedja??

Just nu är min sons (snart 6år) högsta önskan en kedja att fästa i hällorna på byxorna. Det ska vara en metall-kedja som har fästen i båda ändar (alltså inte en nyckelkedja) som är en utsmyckning av byxan och som ska gå ner en bit på låret. Tydligen har någon på dagis haft detta. Jag googlar och letar men kan inte hitta var jag kan köpa en sådan. Hoppas nu att någon här vet!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Var finns kedja till byxa för barn, fickkedja??
  • cloudberry79

Har byxorna hällor? I så fall kan du enkelt göra en egen! Gå till en bygghandel eller liknande där de säljer kedjor, sätt en liten nyckelring i båda ändar och snurra fast i hällorna, alternativt små minikarbinhakar i var ände så är de ännu lättare att haka loss innan tvätt.

Sur, grinig och på smällen.
  • Trottoarbonden
    cloudberry79 skrev 2012-07-12 20:38:24 följande:
    Har byxorna hällor? I så fall kan du enkelt göra en egen! Gå till en bygghandel eller liknande där de säljer kedjor, sätt en liten nyckelring i båda ändar och snurra fast i hällorna, alternativt små minikarbinhakar i var ände så är de ännu lättare att haka loss innan tvätt.
    Tack för kreativt svar! Tyvärr är sonen noga med att den inte ska vara hemmagjord utan köpt =(
    (han vet vad han vill, precis som sin mor vid den åldern... man får igen!)
  • Trottoarbonden

Precis! Coola...

Ville dock helst hitta i butik, så det kan ordnas under dagen imorgon. Men det verkar lite svårt....

• cloudberry79

Har ni Glitter där du bor? De brukar ha såna grejer ibland, så det kan vara värt en titt!

Sur, grinig och på smällen.
Svar på tråden Var finns kedja till byxa för barn, fickkedja??