Hur känns värkar i ryggen?
Frågan är som rubriken. Har bara kännt värkar i magen förut så nu undrar jag hur dom känns om man får dom i ryggen? Hoppas på svar...
Frågan är som rubriken. Har bara kännt värkar i magen förut så nu undrar jag hur dom känns om man får dom i ryggen? Hoppas på svar...
Som en extrem mensvärk gånger 1 miljard.
Ok? Kan du förklara lite mer kanske ? Jag får so en spännande tryckande kännsla i svanken och sen ett tryck ner mot svanskotan. I början gör det inte ont men det stegrar liksom. Kan det vara nånting tro?
Kan bara hålla med föregående, värkar i ryggen är tusen ggr värre än dom i magen.. Fick starka värkar i ryggen med min andra och jag trodde jag skulle gå av på mitten...
Ok, låter ju inte så jätte trevligt det inte. Har nog fått förvärkar där bak då som det känns .
Kändes som extrem njurstensvärk på båda sidorna av ryggen, var som sagt var mkt värre än de vanliga värkarna. Även för att ryggsmärtan fanns där hela tiden och den fick jag med andra ord inte några två minuters vila med...
Mina kändes i början som ett starkt illande tryck i ryggen. Ökade sedan och efter ett par timmar var jag helt övertygad om att min rygg skulle gå av. :)
Jag kände som du, det eskalerade bara som en kramp i ryggen som tilltog i styrka samt att den s k krampkänslan kom någorlunda regelbundet. Ringde förlossningen på natten när det började för att kolla om det kunde vara värkar, men det avfärdade de, man kan ju inte föda barn med ryggen tyckte de.
Hade inga värkar öht i magen med andra barnet som jag hade med första så jag fattade faktiskt inte förrän jag var på kontroll 1 dygn efter det startat och BM sa till mig att packa bb-väskan :) lustigt det där.
Undra varför endel får det och andra inte.. Jag hade det med första dottern men kände inget alls med den andra (tack och lov!!)
Jag väntar nr tre med BF om 18 dagar och undrar faktiskt det motsatta. Jag har enbart haft värkar i ländryggen de andra gångerna men denna gången har jag massa mensvärkssmärtor i nedre delen av magen, vilket är helt nytt för mej. Min första förlossning hade jag starka värkar i ländryggen var tionde minut i 2,5 dygn. Med andra gick det snabbare å tog bara 4,5h Svårt att beskriva hur de känns men ett tips OM man får värkarna i ländryggen: Min man filade med handflatan med kraft över ländryggen vid varje värk när vi skulle ha nr två. Tack vare hans intensiva filade så togs toppen på varje värk ner och smärtan blev lättare att hantera. Klart att det gör ont men det hjälpte iaf mej JÄTTEMYCKET!!
Tro mig du KOMMER känna det och då vet du att du inte hade behövt fråga Fyy vad ont det gjorde.. Lycka till