• Theos Mamma85

Filippinerna med en 15 månaders

Hejsan! Har lite frågor till er som är vana vid att resa med småbarn :) Vi har i februari tänkt resa till Filippinerna med vår son som då kommer vara 15 månader. Det kommer vara jag och min sambo plus min pappa (morfar) och hans sambo plus mina tre syskon (från 13år)Vad ska man tänka på? Tips mottages gärna med allt från hur man ska tänka på flyget, bra att ha med sig o.s.v. Någon som varit i Filippinerna med småbarn? Hur hade ni det? Vart var ni? Ska man ta med blöjor? Barnmat? Tack för alla råd vi kan få :)

• Svar på tråden Filippinerna med en 15 månaders
  • 2Deville

Vart i Filippinerna ska ni resa? Skiljer sig enormt från plats till plats. Har ej rest med barn där men va för ett år sedan där i 6v och rest runt en del. Kanske kan ge lite tips ändå... Otroligt trevligt och hjälpsamma människor:) väldigt vackert land. Vi älskade boracay! är inte lika utvecklat som Thailand med att resa runt i. och utbudet av artiklar i mataffärer/mini markets är inte lika stort. Maten är tyvärr inte så god. Best du tex kyckling så kan det va dess fötter som ligger på tallriken:/ mycket fast food. Finns mycket restauranger som serverar bra mat men ändå inte super gott. Väldigt fattiga områden men finns väldigt rika delar i städerna. Ute på öarna är det oftast väldigt fattigt och enkelt. Även turistorter som baracay. Kikade inte efter barnmat när jag var där men skulle jag resa dit med vår son nu skulle jag definitivt ta med mat, bra myggmedel/nät.

• 2Deville

Blöjor borde finnas att köpa på plats det skulle jag bara ta med så det räcker några dagar. De som finns att köpa är säkert inhemska. Vättskeersättning, solskydd sack n seat, magsjuke tabl. Alvedon och tavigyl till bebisen, vattenkokare! I Filippinerna är nog bärsele eller sjal smidigare om du inte är i en stor turist ort. Då en smidig liten sulky. Till öarna är det jobbigt med mycket packning tyvärr då man oftast reser från flygplats till ö på liten liten båt. Glöm inte snorkel till er alla, jätte vackert! Flyget skulle jag boka en kvälls flygning så barnen kan sova. Rekommenderar detta land för det är så vackert med trevliga människor så jag hoppas ni inte blev avskräckta av mina inlägg:) kommer själv resa tebax med vår lille son. Trevlig resa!

• Theos Mamma85

Vi ska till Boracay och vi har varit där en gång tidigare och blev helt frälsta. Dock har vi aldrig rest med barn så vi behöver alla råd vi kan få =) Så tack så mycket! Vad är tavigyl?
     Vi har kollat på att köpa en baby jogger city mini vagn. hur enkla som helst att fälla ihop och små och med en jättebra  suflett. Dock vill jag inte köpa en ny direkt då man inte vet hur den kommer se ut efter flyget.

• 2Deville

Tavigyl är mot allergi men kan även lindra klåda vid tex insektsbett mm. 
    Japp men då har du massa koll på landet i sig .
    Boracay är helt underbart! Rekomenderar varmt att äta på hotellet Nami beach resort. Ligger på en bergssluttnig och har sjukt fin utsikt, vi bodde där i 1vecka och gifte oss på deras strand:) Mycket god mat oxå. Boracay är ju förövrigt väldigt barnvänligt med långgrund strand mm.
    City mini är nog ett bra val av vagn, vi ska oxå köpa den och vi ska ha den som resevagn i just asien.

Detta var utsikten från vårt rum på Nami:)
    Hoppas du får fler tips från någon som faktiskt varit där med barn och att ni får en underbar resa! 

Svar på tråden Filippinerna med en 15 månaders