• Anonym (TS)

Gravid, utan att han kom i mig?

Vet inte om jag lagt tråden i rätt forum, men försöker ändå. Jag och killen har varit tillsammans i 4 år, jag har ett barn sen innan och han har inga alls. I januari i år så slutade jag med mina mini-piller. Vi har sagt att händer det så händer det att jag blir gravid. Men jag har bara en lite enkel fråga, korkad eller ej vet jag inte. Men kan jag bli gravid trots att han inte alltid kommer i mig? Om vi har sex kring ÄL men han kommer inte i mig, kan jag bli gravid ändå?

• Svar på tråden Gravid, utan att han kom i mig?
  • Anonym

Vad jag har lärt mig kan man bli gravid av försatsen som kan komma under samlaget. Jag tror det är rätt osannolikt men inte omöjligt :)

• moruppgren

Som ovan skriver kan man bli gravid ändå. Vissa spermier tjuvstartar :)

• Anonym (TS)
    moruppgren skrev 2012-07-13 06:47:43 följande:
    Som ovan skriver kan man bli gravid ändå. Vissa spermier tjuvstartar :)

Hur stor är chansen att bli gravid trots att han inte kommit i mig?
  • ekke
    Anonym (TS) skrev 2012-07-13 06:53:33 följande:
    väldigt liten.
  • Pastell
    Anonym (TS) skrev 2012-07-13 06:53:33 följande:
    Inte så värst stor. Kommer han i dig är chansen drygt 20-30& vid äl lite beroende på ålder och andra faktorer,alltså blir den ännu mindre om han inte kommer i dig.
  • Anonym (TS)
    Pastell skrev 2012-07-13 06:59:11 följande:
    Inte så värst stor. Kommer han i dig är chansen drygt 20-30& vid äl lite beroende på ålder och andra faktorer,alltså blir den ännu mindre om han inte kommer i dig.

Okej, tack för svaren!
  • Anonym (det hände mig)

Jag blev gravid så! Jag slutade äta cerazette men lät inte sambon komma i mig. Efter bara några gånger blev jag gravid. Så det kan visst hända...

• Anonym

som allmänt känt kan man ju bli gravid av försatsen och det räcker ju med en spermie....

• Anonym

Här är en till som blev gravid trots att vi körde avbrutet och han aldrig kom i mig, inte så ovanligt alls verkar det som...

Svar på tråden Gravid, utan att han kom i mig?