• Lolalee

hur är det att bo i hagsätra i stockholm??

Halloj! Ja o min familj 2 vuxna, 3 småbarn har blivit erbjuden lägenhet i hagsätra. Ni som bott, bor där.. Hur trivs ni? Hur är barnomsorgen? Denna lägenhet ligger på 7 e vån precis i hagsätra centrum.. Vi bor nu i bredäng och stormtrivs men lägenheten i hagsätra är större.. Så, berätta allt om hagsätra, både bra och dåligt! Kram V.

• Svar på tråden hur är det att bo i hagsätra i stockholm??
  • Lolalee

Bredäng är helt underbart! Fin miljö, jättebra dagis och VÄLDIGT lugnt:)
    Är hagsätra så åxå??:)

• TrendyFarsa
    Lolalee skrev 2012-07-15 16:02:28 följande:
    Bredäng är helt underbart! Fin miljö, jättebra dagis och VÄLDIGT lugnt:)
    Är hagsätra så åxå??:)
    Se mitt svar ovan.
  • Argo
    Lolalee skrev 2012-07-13 10:16:07 följande:
    Halloj! Ja o min familj 2 vuxna, 3 småbarn har blivit erbjuden lägenhet i hagsätra. Ni som bott, bor där.. Hur trivs ni? Hur är barnomsorgen? Denna lägenhet ligger på 7 e vån precis i hagsätra centrum.. Vi bor nu i bredäng och stormtrivs men lägenheten i hagsätra är större.. Så, berätta allt om hagsätra, både bra och dåligt! Kram V.
    Trivs ni i Bredäng kan nog kanske Hagsätra fungera också. Det känns som lite samma. Men då har jag inte bott i Bredäng - bara varit där några gånger.

Vi flyttade bodde på gränsen mellan Hagsätra/Rågsved men flyttade därifrån när vi fick barn eftersom vi tyckte dagis och skola höll alldeles för låg klass i förhållande till vad vi önskade för våra barn och för att deras framtida umgänge (dvs många av de andra ungarna i området och deras familjer) kändes alldeles för ... 

... skakiga(?) ...

... för vår smak.

• Unger
    Argo skrev 2012-07-18 19:40:09 följande:
    Trivs ni i Bredäng kan nog kanske Hagsätra fungera också. Det känns som lite samma. Men då har jag inte bott i Bredäng - bara varit där några gånger.

Vi flyttade bodde på gränsen mellan Hagsätra/Rågsved men flyttade därifrån när vi fick barn eftersom vi tyckte dagis och skola höll alldeles för låg klass i förhållande till vad vi önskade för våra barn och för att deras framtida umgänge (dvs många av de andra ungarna i området och deras familjer) kändes alldeles för ... 

... skakiga(?) ...

... för vår smak.
    Flyttar från Hagsätra om en månad, och det ska bli skönt. Det har skjutits här åtminståne fyra gånger sen i höstas. Jag såg själv en Bandidos-medlem bli skjuten här i centrum vid 19-tiden på kvällen en vanlig vardag nu i vintras.

Hagsätra har förslummats på senare år tycker jag tyvärr, jag har bott här i 7 år men nu är det nog.
  • Argo
    Unger skrev 2012-07-18 19:43:19 följande:
    Flyttar från Hagsätra om en månad, och det ska bli skönt. Det har skjutits här åtminståne fyra gånger sen i höstas. Jag såg själv en Bandidos-medlem bli skjuten här i centrum vid 19-tiden på kvällen en vanlig vardag nu i vintras.

Hagsätra har förslummats på senare år tycker jag tyvärr, jag har bott här i 7 år men nu är det nog.
    Jaha, då har det sjunkit ytterligare då. Skjutningarna var förbehållet Rågsved på den tiden.

Kanske inte så förvånande egentligen när sådana som vi (ordnade förhållanden, bra jobb osv) flyttar därifrån till dyrare områden för att komma undan.

Kvar blir de som inte har råd att flytta därifrån och de som inte kan få någon bostad någon annanstans.
  • buffybuffy

Hagsätra är fin,men fel folk har flyttat hit, letar oxå efter ny, men finns inte.

Svar på tråden hur är det att bo i hagsätra i stockholm??