• moto

    ni som provat med zink och folsyta rill mannen!

    Vilka preparat har ni köpt? Letar och letar på nätet men hittar inte så mycket. Läste studien att öka spermieantalet och att de använde zink 66 mg och folsyra 5 mg. Har förstått att så hög dos folsyra bara finns i receptbelagda så vilka har ni köpt?

    Länka gärna!

    Har hittat dessa:

    www.vitanatural.net/sv/zinc-zink-50-mg-kelaterat-100-tabletter-21.html

    www.vitapost.se/sv/artiklar/great-earth-super-zinc-60-mg-100-tabletter.html

    folsyran de har på apoteket står inte på deras hemsida hur mycket det är i...

    Tipsa gärna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-13 10:52
    men oj vad jag slant på knapparna - FOLSYRA och TILL!

  • Svar på tråden ni som provat med zink och folsyta rill mannen!
  • TrueMeaning

    Jag köpte TillVal Folsyra på Apoteket (lila förpackning med 80 tab), den är det 500 (och det där konstiga tecknet) samt Zink köpte jag på Hälsokostbutik som är av märket Skip, extra starka som är på 30 mg.
    Jag ger även sambon en MittVal Man där det också finns Folsyra och Zink men i för liten dos så jag har kompletterat lite

  • Sofia 879

    Hejsan :), min man fick prostatit i vårvintras. I juni fick jag nog och började läsa på. Jag bor i Finland och de preparat som man får från Apoteket är: foliren receptfritt 400mikrog. Och minisun multivitamin som också innehåller både zink (i mindre mängd 2mg) o fols. 200mg. Från naturkost finns preparatet prostasin finns också Zink, 10mg som är 100% av det dagliga intaget.

  • Sofia 879

    Jag glömde tillägga att det måste ha funkat för oss för jag är i v. 5 nu :)! Så jag håller tummarna allt jag kan!

  • TrueMeaning

    Sambon har ätit zink, Folsyra och mitt val man i snart tre månader. Och nästa vecka ska nytt prov lämnas så jag går runt och är supernervös!! Hoppas verkligen att de har hjälpt!

    Va roligt för er! Grattis

  • PiOmiO
    TrueMeaning skrev 2012-08-16 10:00:41 följande:
    Sambon har ätit zink, Folsyra och mitt val man i snart tre månader. Och nästa vecka ska nytt prov lämnas så jag går runt och är supernervös!! Hoppas verkligen att de har hjälpt!

    Va roligt för er! Grattis
    vad blev resultatet?! blev det bättre?

    är det inte för mkt om han äter både folsyra OCH mitt val man? det ingår ju 300mikrogram i mittval man och väl 400mikrogram i vanlig folsyra?
    Life is not fair; get used to it.
  • TrueMeaning

    Provet var lika som förra gången. Enbart 5 miljoner spermier så vi är nu i IVF-kö...
    våra chanser att få barn på naturlig väg var små sa läkaren vi pratade med!

    Hans intag av vitaminer hade inte ökat något spermieantal iaf... Tur att de fungerar för vissa iaf!
    Det är ett visst antal mikrogram mannen ska ha i sig varje dag, tror det var 800!

  • PiOmiO

    ok vi väntar på IVF start i november, jag äter ACO "mitt val kvinna" och min man äter ACO "mitt val man" för att optimera chanserna, men nu har jag läst så mkt ang att många tar kosttillskott med extra zink, ganska höga doser. I "mitt val man" innehåller det endast 9mg zink, men så hittade jag
    www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/zink-100-kapslar&gclid=CKfCmJ23obICFcotmAodbHAAWQ
    Där finns Zink tillskott på 30mg, det kanske skulle vara något


    Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden ni som provat med zink och folsyta rill mannen!